کعبی زاده در گفت و گو با جی پلاس؛

واکنش جالب نایب رئیس فدراسیون والیبال به علت صعود 76 پله ای دختران!

نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال در واکنش به انتقادهایی که به خاطر نحوه اطلاع رسانی در خصوص رنکینگ بانوان والیبالیست صورت گرفته گفت: نگران ما نباشید، به خواب خرگوشی نمی رویم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ خبر صعود تیم ملی والیبال بانوان ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی باعث خوشحالی جامعه این رشته شد. چرا که بعد از سال ها یک صعود خیره کننده در این رشته برای بانوان به وجود آمد.

اما موضوعی که در این شرایط مورد توجه قرار نگرفت علت این جهش بود. فدراسیون جهانی والیبال چند سالی است که برای رنکینگ جهانی این رشته، چهار رقابت مهم المپیک، قهرمانی جهانی، جام جهانی و گرن پری(برای بانوان) را مدنظر قرار می دهد. در سال های قبل رقابت های قهرمانی قاره ها نیز محسوب می شود اما امتیاز این رقابت ها حذف شد.

با حذف امتیاز رقابت های قاره ها شانس صعود تیم هایی نظیر ایران که نمی توانند در این چهار رقابت مهم شرکت کنند کم شد. در واقع عدم صعود بانوان ایران به این چهار تورنمنت مهم باعث شد که امتیاز زیادی نصیب ایران  نشود.

حال تیم ملی والیبال ایران با 10 امتیاز و 76 پله صعود در رده سی و نهم جهان قرار گرفته است که این رده برای نخستین بار نصیب دختران والیبالیست ایران شده است. این 10 امتیاز نیز صرفا به خاطر حضور در رقابت های انتخابی جهان بوده و ربطی به مسابقه های AVC ندارد؛ حال آن که فدراسیون والیبال اعلام کرد که این صعود به خاطر بردهایی است که در جام کنفدراسیون ها به دست آمده؛ در حالی که این رقابت ها ظاهرا مدنظر فدراسیون جهانی نیست.

همچنین تیم هایی از قاره های دیگر نیز به دلیل افتی که در نتیجه گیری داشتند به رده های پایین سقوط کردند و همه این مسائل دست به دست هم داده که ایران به این رده برسد. 

صدیقه کعبی زاده - نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس درباره انتقادهایی که به خاطر نحوه اطلاع رسانی فدراسیون درباره صعود بانوان در رنکینگ  صورت گرفته و اینکه چرا این رشد را تنها حاکی از نتایج و عملکرد تیم ملی و بدون در نظرگرفتن شرایط محاسبه امتیازها، محسوب کرده اند، اظهار کرد: از نظر فدراسیون صعود از رده 115 به رده 39 یک رشد چشمگیر است اما فکر می کنم برخی تنها به کلمات حساسیت نشان می دهند. ما دقیقا رنکینگ فدراسیون جهانی را در خبر خودمان قرار دادیم ولی نمی دانم چرا دوستان ما تا این حد حساسیت نشان دادند. فدراسیون جهانی برای خود شاخصه هایی دارد که چون زنان ما در رقابت های انتخابی جهان شرکت کردند و نتایج نسبتا خوبی هم گرفتند امتیازی را به ایران داده است. برخی از کسانی که تخصص ندارند می آیند و این رنکینگ را تحلیل می کنند. اگر همه به فکر والیبال هستند باید بابت این صعود خوشحال باشند.

او با بیان اینکه مطمئن باشید فدراسیون به خاطر این صعود به خواب خرگوشی نمی رود گفت: نگران ما نباشید؛ فدراسیون به خواب خرگوشی نمی رود و ما هم می دانیم که برای ارتقای رنکینگ باید نتایج خوبی به دست بیاوریم و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

به گزارش جی پلاس، در حال حاضر تیم ملی والیبال بانوان ایران به صورت مشترک با 6 کشور در رده 39 جهان قرار دارد. 

دیدگاه تان را بنویسید