ضیایی: سرباز هستم، اما دلیل نمی‌شود از حقم دفاع نکنم/ اگر قانونی وضع می‌شود، برای فرداهاست!

رییس فدراسیون والیبال ایران گفت: همه ما فدای نظام و مملکت خود هستیم، اما این دلیل نمی‌شود من از حقی که دارم دفاع نکنم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال درمورد عملکرد تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان و قرار گرفتن در جایگاه سیزدهم اظهار داشت: به نظر من رده ششم تا سیزدهم فرقی با هم ندارد. ما از کوچ تیم یعنی سرمربی به همراه دستیارانش ناراضی هستیم و باید با صاحبان فن بنشینیم و عملکرد را بررسی کنیم تا بتوانیم علت را آسیب‌شناسی کنیم.

* چیزی برای تیم ملی کم نگذاشتیم

وی در ادامه صحبت‌های خود در رادیو تهران خاطرنشان کرد: ناکام‌های بزرگی کنار ما بودند و این یعنی ما تنها نبودیم. به نظر من هر تیمی با تمرکز بالاتر بازی کند برنده خواهد شد. تیم‌های بزرگی هم بودند که نتوانستند به جمع 6 تیم برتر برسند. فدراسیون والیبال تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در این شرایطی که خیلی از کشور درگیر آن است چیزی برای تیم ملی کم نگذارد.

* ادامه کار با ایگور منوط به جلسات کارشناسی است

رئیس فدراسیون والیبال درمورد اظهارات ایگور کولاکوویچ مبنی بر اینکه تا المپیک 2020 با فدراسیون ایران قرارداد دارم، تصریح کرد: کولاکوویچ از ابتدا قرارداد 2+2 داشت و من تنها هشت ماه است که روی کار آمده‌ام. اینکه با او ادامه خواهیم داد یا نه منوط به بعد از کار کارشناسی خواهد بود که در جلساتی با حضور ایگور انجام می‌شود. شاید من هیچ اعتقادی از نظر حرفه‌ای نداشته باشم که سرمربی برود، اما نظر من به تنهایی کافی نیست و کارشناسان، مربیان و اهالی فن هم باید نظر بدهند. در حال حاضر کسی منکر اصل قرارداد کولاکوویچ با فدراسیون ایران نیست.

* کولاکوویچ حاضر نشد به تیم ملی «ب» کمک کند

ضیایی درخصوص اینکه کولاکوویچ گفته است «مخالف اعزام تیم اصلی به بازی‌های آسیایی بودم» عنوان کرد: این حرفش درست نیست. اگر این حرف را بزند درست نیست. کولاکوویچ ابتدای امر موافق تشکیل تیم «ب» بود. تیم «ب» مدنظر ما ترکیبی از امیدها، جوانان و حتی نوجوانان بود، اما ایگور حاضر نشد به آن تیم کمک کند و خودش گفت تیم اصلی به اندونزی برود. ما با تیم «ب» هم قادر به کسب مدال طلا بودیم. ما حتی تیم «ب» را تشکیل دادیم و بازیکنانش با کادرش تمرین کرد، اما کولاکوویچ حاضر نشد برخی بازیکنان را به تیم «ب» بدهد و گفت اگر قرار باشد این بازیکنان را بدهم خودم با تیمم اعزام می‌شوم. این بازی‌ها می‌توانست تدارکات خیلی خوبی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان باشد.

* ما جز 10-12 تیم برتر دنیا هستیم، اما نباید انتظار داشت که در مسابقات قهرمانی جهان روی سکو برویم

وی افزود: ایرادها جای دیگری است؛ ما از تیم‌های طراز اول دنیا یک سر و گردن عقب هستیم. متاسفانه در باد برخی پیروزی‌های خوابیدن ما را از سطح اول دور کرده است. ما جز 10 تا 12 تیم برتر دنیا هستیم، اما اینکه انتظار داشته باشیم در مسابقات قهرمانی جهان روی سکو برویم کمی بازی کردن با کلمات است و با واقعیت فرق دارد.

* در سرویس پرشی، دریافت و دفاع روی تور مشکل اساسی داریم!

ضیایی درمورد اینکه با تمام این شرایط ایران در دوره گذشته عنوان ششم را کسب کرده بود، گفت: با استثناها نمی‌توان قانون وضع کرد. ما در لیگ جهانی چهارم هم شدیم و این دلیلی نیست که در لیگ ملت‌های والیبال هم چهارم باشیم. 28 دوره لیگ جهانی برگزار شده و ما تنها 5 بار شرکت کردیم، در حالی که برخی تیم‌ها 28 دوره حضور پیدا کرده‌اند. تیم ما بسیار خوب است، اما باید بپذیریم که برای آموختن هنوز خیلی راه داریم. تیم ما در برخی آیتم‌ها مانند سرویس پرشی، دریافت و دفاع روی تور مشکل اساسی دارد. امروزه تیمی با زدن سرویس کنترلی نتیجه آنچنانی نگرفته است. تیم‌های برتر دنیا با سرویس‌های پرشی خود در واقع حمله می‌کنند. در بازی برابر ایران هم بازیکنانی بودند که 7 امتیاز سرویس گرفتند.

* اگر قانونی وضع می‌شود، برای فرداها است

رئیس فدراسیون والیبال که جز مدیران بازنشسته است درخصوص ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها تصریح کرد: من با 28 سال خدمت خودم، خودم را بازنشست کردم، درحالی که می‌توانستم حداقل با مدرک فوق‌لیسانس 35 سال کار کنم. دنبال این هم هستم که این کار را بکنم تا اهدافم را در والیبال پیاده کنم. در کل دنیا و حتی در ایران قانون عطف به ماسبق نمی‌شود. اگر قانونی وضع می‌شود برای فردا و فرداها است نه برای گذشته؛ من انتخاب شدم و انتصابی روی کار نیامدم و طبق قانون آن روز هم انتخاب شدم.

* سرباز جمهوری اسلامی هستم، اما دلیل نمی‌شود از حقم دفاع نکنم

ضیایی افزود: شما در یک انتخاباتی شرکت کرده و انتخاب شده‌اید. مانند این است که بگویند برای انتخابات مجلس حداقل مدرک تحصیلی دیپلم است و فردی انتخاب شود و بعد از آن بگویند حداقل مدرک تحصیلی لیسانس شده است؛ آیا باید تمام آنهایی که روی کار آمده‌اند را برکنار کنند؟  افراد آبروی خود را از سر راه نیاورده‌اند و برنامه‌ریزی کرده‌اند. ما سرباز جمهوری اسلامی هستیم و اگر قرار باشد بین من و کشورم کسی انتخاب شود قطعاً مملکتم است. همه ما فدای نظام و مملکت خود هستیم، اما این دلیل نمی‌شود من از حقی که دارم دفاع نکنم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید