عزیز پرتوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کمال تاسف افرادی بر والیبال شهر ارومیه مدیریت می کنند که هیچ سررشته ای از این رشته پرطرفدار ندارند و هواداران پرشور این شهر سالهاست که در حسرت کسب مقام قهرمانی به انتظار نشسته اند.
وی بیان کرد: تیم والیبال ارومیه طی هفت سال اخیر تنها یک بار به فینال مسابقات لیگ برتر راه یافته که در عین ناباوری مقابل تیم پیکان تهران شکست خورد و همچنان هواداران خود را در حسرت قهرمانی و راهیابی به لیگ باشگاه های آسیا ناکام گذاشت.
پرتوی گفت: شهر ارومیه فقط انتظار کسب مقام قهرمانی را از مسوولان باشگاه و سرمربیان این تیم دارد زیرا مقام دومی یا هشتمی هیچ فرقی با هم ندارند و مسوولان نباید خود را به کسب مقام های نایب قهرمانی یا سومی دلخوش کنند.
کارشناس والیبال ادامه داد: انتخاب سرمربی که بازیکنان از او حرف شنوی داشته باشند یکی از فاکتورهایی است که مسوولان باشگاه باید توجه زیادی به آن داشته باشد زیرا اگر بازیکن سالاری در تیم حاکم باشد، نتیجه مطلوبی در رقابت های لیگ برتر نخواهیم گرفت.
پرتوی گفت: بر اساس اعلام شهرداری ارومیه تاکنون بیش از 600 میلیارد ریال از پول بیت المال برای این تیم هزینه شده در حالی که نتیجه چندان مطلوبی در قبال این هزینه کرد به دست نیامده است.
پرتوی گفت: شهرداری ارومیه امسال قصد دارد 2 تیم در رقابت های لیگ برتر کشور شرکت دهد در حالی که این کار از نظر قانونی درست نیست و با وجود اعلام شهردار ارومیه در راستای انتخاب 2 مدیرعامل و تشکیل 2 باشگاه مجزا هنوز کار خاصی از طرف مسوولان امر دیده نشده و این وعده ها در حد حرف و صحبت باقی مانده است.
وی افزود: والیبال شهرداری سال گذشته حال و روز خوشی در لیگ برتر ایران نداشت و فقط برای ماندن در لیگ برتر والیبال تلاش می کرد و این امر امسال نیز هواداران علاقه مند این تیم را با نگرانی مواجه کرده است.
پرتوی گفت: به نظر می رسد هیات والیبال استان تعامل خوب و تاثیرگذاری با باشگاه شهرداری ارومیه ندارد و این کوتاهی لطمه زیادی را در امر تیم داری و تیم سازی ایجاد می کند.
بازیکن اسبق تیم ملی والیبال با اشاره به کسب نتایج ضعیف تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر سال 1396، افزود: امسال شاهد درخشش بازیکنان جوان و آینده داری در لیگ ملت های والیبال بودیم که حضور آنان به همراه چند بازیکن باتجربه می تواند به درخشش تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر ایران کمک کند.
پرتوی گفت: نبود اعضای هیات مدیره در باشگاه شهرداری ارومیه یکی دیگر از عواملی ضعف مدیریتی است و هیچ نظارتی بر بودجه مصوبه این باشگاه وجود ندارد و یکی از عوامل بی انگیزگی بازیکنان نیز دریافت نکردن به موقع حقوق آنان است؛ نباید با وجود چنین وضعیتی از بازیکنان انتظار بازی خوب داشت.
پرتوی ادامه داد: در لیگ برتر والیبال ایران فقط مقام قهرمانی ارزش دارد و جایگاه تیم دوم و سوم با تیم آخر فرقی ندارد زیرا تیمی می تواند به مسابقات باشگاه های آسیا و جهان راه یابد که بتواند قهرمان لیگ برتر کشورش شود.
وی افزود: وقتی مدیر باشگاه هیچ گونه قدرت تصمیم گیری از خود نداشته و ناچار است دستور مسوولان مربوطه را بدون چون و چرا بپذیرد، دیگر نمی توان انتظاری بیشتر از این برای والیبال ارومیه داشت.
به گزارش ایرنا باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه از سال 1390 اقدام به تیم داری در لیگ برتر والیبال کرده است؛ کسب چهار مقام سومی در سال های 1390، 1392، 1394 و 1395، نایب قهرمانی در سال 1393، پنجمی در سال 1391 و هشتمی در سال 1396 حاصل تلاش باشگاه شهرداری ارومیه در لیگ برتر ایران طی هفت سال اخیر است.
امسال با توجه به نایب قهرمانی تیم والیبال شهرداری جوان ارومیه در رقابت های لیگ دسته یک ایران، شهر ارومیه 2 سهمیه در لیگ برتر کشور خواهد داشت.
از سال‌های 1345 تا 1390 که والیبال ارومیه وارد تیم داری در لیگ برتر ایران شد، تیم‌های مختلف با نام‌ های متفاوتی همچون تاج، انقلاب، پاس، مقاومت، سمن سو، آذرپیام، پگاه و فولاد ارومیه را به خود دیده است.
تیم والیبال ارومیه با قدمتی بیش از نیم قرن به جز قهرمانی جام کوروش در سال 1355 هیچ گاه ایستادن بر سکوی نخست لیگ برتر والیبال را تجربه نکرده است.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.