یادداشت جی پلاس؛

رژه شفر روی مغز هواداران!

هواداران استقلال کم کم نسبت به ادامه فصل با شفر ناامید می شوند و در عین حال سرمربی آبی ها همچنان با امیدواری از آینده می گوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دربی 88 در پایین ترین سطح کیفی برگزار شد تا بازنده اصلی آن نه پرسپولیسی باشد که فرصت رسیدن به صدر را از دست داد و نه استقلالی که رتبه اش دو رقمی ماند. بازنده اصلی هوادارانی بودند که ساعتها در گرما و زیر نور آفتاب منتظر یک دربی تماشایی بودند اما این صفت برای دربی 88 وصله ناجوری بود. 

در شرایطی که قریب به اتفاق کارشناسان، مربیان و حتی بازیکنان خود تیم چه آبی و چه قرمز به سطح نازل این دیدار اعتراف داشتند، سرمربی استقلال در شرایطی که اوضاعش مثل قبل مساعد نیست اعلام کرد که از نحوه بازی تیمش راضی است و فقط از نتیجه رضایت ندارد!

مشخص نیست این مربی آلمانی که برای توجیه صحبت هایش مثال از فوتبال کرواسی و اسپانیا و آلمان می آورد، چطور از این فوتبال بی کیفیت و به اصطلاح بکش زیرش ابراز رضایت می کند؟ این در حالی است که استقلال (همانند همتای قرمزش) در اکثر فاکتورهای فنی عملکرد صفر و حتی زیر صفر داشت.

سرمربی سابق تیم های ملی کامرون و جاماییکا یکی دیگر از دلایل رضایتش را برطرف شدن مشکلات دیدار با السد عنوان کرد؛ استقلال در بازی با السد در بخش دفاع مشکل داشت و 5 گل دریافت کرد، آیا پرسپولیس اساسا حمله ای روی دروازه رحمتی انجام داد که شفر از حل مشکلات تیمش صحبت می کند؟ در فاز هجومی هم که مشکلی برطرف نشده و تیم شفر با حدود 400 دقیقه آمار گل نزدن رکورددار است.

سرمربی آلمانی بدون تردید همچنان نان فصل گذشته را می خورد که تیم بحران زده آبی ها را نجات داد وگرنه عملکرد این فصل او شامل شکست برابر السد و رتبه دو رقمی در جدول لیگ و این سطح از فوتبال جایی برای دفاع باقی نمی گذارد. کما این که اگر اولین فصل حضورش در استقلال را تجربه می کرد، بدون تردید تا کنون روی نیمکت ننشسته بود، چون همین نتایج و حتی کمی بهتر با علیرضا منصوریان به دست آمده بود و نیازی به شفر "دلاری" نبود!

شفر در دفاع از عملکرد تیمش بعد از دربی گفت: از مهاجمان خواسته بودم محکم بازی کنند که همین طور هم شد. البته سرمربی آلمانی توضیح بیشتری درباره صفت "محکم" نمی دهد تا منظورش روشن شود. چرا که اساسا محکم بازی کردن صفت مدافعان و هافبک های دفاعی است. از این گذشته مهاجمان استقلال اصلا صاحب موقعیت گلزنی نشدند که بخواهند شل یا محکم باشند!

هواداران استقلال روزهای سختی را سپری می کنند. خروج بازیکنان با کیفیت و ورود یک لشگر بازیکن متوسط نتوانست مانع از فرو رفتن استقلال در بحران شود. آنها که انتظار داشتند این بار با شروع خوب از همان ابتدا مدعی ظاهر شوند از این امید دست شسته و فقط امیدوارند مانند فصل گذشته ورق برگردد و آنها مقام درخور توجهی کسب کنند. با این حال نشانه های تحقق بخشیده شدن به این رویا هم به چشم نمی خورد چرا که استقلال فعلا ابزار مناسب برای برگرداندن ورق را ندارد.

 

مسلما هواداران پس از یک دربی اعصاب خورد کن، بدون موقعیت و بی کیفیت با شنیدن چنین حرف هایی عصبانی تر می شوند. شاید با اذعان به بد بودن و وعده بهبود در آینده کمی بتوان التیام بخش هواداران بود، اما شفر به جای انجام این کار از عملکرد فنی تیمش ابراز رضایت می کند. این ابراز رضایت شاید سوال مهم و ناراحت کننده ای برای هواداران در پی دارد: قرار نیست تغییر خاصی در سبک بازی استقلال رخ دهد؟!

 

دیدگاه تان را بنویسید