هجدهمین دوره بازی های آسیایی-جاکارتا ۲۰۱۸/

بسکتبالیست ها از کره انتقام گرفتند و راهی فینال شدند/ شاهین طبع: هرتیمی بهتر کار کند قهرمان می شود

تیم ملی بسکتبال ایران با شکست کره جنوبی و گرفتن انتقام فینال بازی های آسیایی 4 سال پیش راهی فینال شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس،دیدار تیم‌های بسکتبال ایران و کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی از ساعت 13:30 امروز آغاز شد و ملی پوشان کشورمان در یک بازی برتر موفق شدند حریف خود را 68 بر 80 از پیش رو بردارند و فینالیست شوند.

شاگردان مهران شاهین طبع در این بازی از همان ابتدا کار را با قدرت آغاز کردند و اختلاف به وجود آوردند.

کوارتر اول 21 بر 14، کوارتر دوم 19 بر 14، کوارتر سوم 23 بر 20 به سود ایران به پایان رسید و کوارتر چهارم را کره‌ایها 20 بر 17 به پیروزی رسیدند.

ایران با این برد ضمن صعود به فینال بازی‌های آسیایی، انتنقام شکست فینال دوره قبل را نیز از کره‌ایها گرفت.

دیدار نهایی روز شنبه برگزار خواهد شد. ایران باید به مصاف برنده چین و تایوان برود.

شاهین طبع: به پیروزی دلچسبی رسیدیم/ هر تیمی بهتر کار کند، قهرمان می‌شود

مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال بعد از برد 80 بر 68 ایران مقابل کره جنوبی و صعود به فینال بازیهای آسیایی اظهار داشت: بازیکنان امروز در کار دفاعی تمرکز لازم را داشتند و در چرخش توپ بسیار فوق العاده ظاهر شدند. با توجه به تغییر دفاعی که کره ایها انجام دادند، ما در تمامی موارد پوشش‌ها را درست انجام دادیم و در نهایت به یک پیروزی دلچسب رسیدیم. امروز بسیار خوب کار کردیم.

وی در مورد خطاهای زیاد در این بازی از سوی دو طرف تاکید کرد: در هرصورت نیمه نهایی حساسیت خودش را دارد اما بازیکنان تیم ما با تجربه ای که داشتند از عهده میدان‌داری خوب برآمدند.

سرمربی تیم ملی همچنین در ارزیابی عملکرد جایگزینان ارسلان کاظمی گفت: ارسلان کاظمی در این سه روز با غیرت تمام روی پایش کار کرد تا خودش را به بازی برساند. ما هم قرار گذاشته بودیم اگر در شرایطی نیاز داشتیم از او استفاده کنیم. ولی  جایگزینان او حسن زاده و روزبه ارغوان بسیار خوب کار کردند و توانستند غیبت او را جبران کنند تا ارسلان با استراحت بیشتر بتواند در فینال حاضر شود.

شاهین طبع در مورد بازی فینال تصریح کرد: هر تیمی بهتر کار کند به قهرمانی می‌رسد.

یخچالی: انگیزه زیادی برای انتقام از کره داشتیم/ جای طلا را در ویترین افتخارات بسکتبال پر می‌کنیم

 

بهنام یخچالی ملی‌پوش بسکتبال پس از پیروزی برابر کره جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی گفت: بازی خیلی سختی بود. بازی‌های نیمه‌نهایی همیشه حساسیت زیادی دارد مخصوصا که برابر کره باشد‌. شاید از چند ماه پیش می‌دانستیم که حریف ما در نیمه‌نهایی تیم کره است‌. چیزی که حساسیت این بازی را بیشتر می‌کرد این بود که تیم ما چهار سال پیش در فینال این مسابقات مغلوب کره شده بود و اینجا می‌خواستیم انتقام بگیریم. خدا را شکر تمام تیم انسجام خوبی داشت و توانستیم به فینال برسیم.

او ادامه داد: ما در این بازی انگیزه خیلی زیادی داشتیم. چهار سال پیش کره ما را خیلی اذیت کرد. چه کسانی که بازی کردند و چه کسانی که در زمین نبودند همه کمک کردند. خدا را شکر توانستیم با انگیزه و انسجام کره را ببریم.

یخچالی درخصوص اتفاقات پایان بازی گفت: تیم کره باخته بود و دنبال حاشیه‌سازی بودند. اتفاق مهمی نبود.

وی در ادامه از فاصله کم بسکتبال ایران تا قهرمانی این مسابقات گفت: از ابتدای تورنمنت هدف ما این بود که قدم به قدم پیش برویم. تا الان هم سه قدم خیلی خوب برداشته‌ایم و تنها یک قدم دیگر باقی مانده و فکر می‌کنم این تیم چین است که به فینال می‌رسد. بازی خیلی سختی در فینال داریم اما سعی‌ می‌کنیم مثل سه بازی قبل در ۴۰ دقیقه‌ای که باقی مانده با انسجامی که داریم چین را هم شکست بدهیم و جای خالی این مدال در ویترین افتخارات بسکتبال را پر کنیم.

حدادی: خاطره بدی از کره داشتیم اما بردیم/ اشتباه جزئی از ورزش است

حامد حدادی پس از برد ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: ما چهار سال قبل یک فینال از دشت دادیم، خیلی ناراحت بودیم.امروز هم با کره بازی داشتیم و هم خاطره بدی از بازی خوب با این تیم داشتیم.

وی افزود: نیمه اول خیلی خوب بودیم اما در کوارتر سوم به بازی برگشتیم. به هر حال اشتباه هم جزیی از ورزش است. فوتبال که نیست بازی یک هیچ یا دو هیچ تمام شود.

وی افزود: ما از اشتباه های حریف بیشتر استفاده کردیم. در مورد بازی فینال هم باید منتظر نتیجه باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید