گزارش سایت بازی‌ها از درخشش حدادی

از پرتاب سنگ به دریا تا قهرمانی در پرتاب دیسک

سایت بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی در گزارشی به عملکرد و درخشش حدادی در این رقابت‌ها پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، احسان حدادی روز گذشته با قهرمانی در پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی، چهارمین طلای پیاپی خود را در این رقابت‌ها کسب کرد تا در این زمینه رکورددار باشد.

برهمین اساس سایت خبری بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی در گزارشی به عملکرد و موفقیت این پرتابگر پرداخت.

در این گزارش آمده است: «او از 16 سالگی پرتاب دیسک را آغاز کرد، اما قبل از آن حدادی در نوجوانی هندبالیست بود. شوت‌های او چنان قدرتی داشت که گاهی اوقات به تیرهای دروازه آسیب وارد می‌کرد. همین موضوع باعث شد یک مربی پس از دیدن شرایط فیزیکی او پیشنهاد شرکت در یک رشته پرتابی مانند دیسک را بدهد و به گروهش دعوت کند.

حدادی می‌گوید: از همان کودکی به پرتاب کردن علاقه داشتم و زمانی هم که به دریای خزر می‌رفتیم، به طرف دریا سنگ پرتاب می‌کردم.

 

او اولین دوومیدانی کاری بود که در المپیک و مسابقات مدال کسب کرد. در مسابقات قهرمانی جهان سال 2011 برنز گرفت و در المپیک 2012 لندن موفق شد مدال نقره را از آن خود کند. 

حدادی در سال 2016 ریو به دلیل مصدومیت نتوانست رکورد خوبی را بزند و پس از این رقابت‌ها 3 عمل جراحی را انجام داد و سه ماه قادر به حرمکت و تمرین نبود.

این پرتابگر که به دو زبان انگلیسی و روسی مسلط است، تاکنون در مسابقات مختلف آسیایی، جهانی و المپیک مدال‌های زیادی را برای ایران کسب کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید