پویا امینی عنوان کرد؛

دل نگران فرزندان شهرام عبدلی هستم

بازیگر سینما و تلویزیون می گوید: از سریال «خط قرمز» خاطرات جذاب و شیرینی از مرحوم شهرام عبدلی به یادگار مانده است. حیف که پیمانه عمر شهرام عبدلی زود پر شد. او که از درگذشت دوستش ابراز ناراحتی می کند، تاکید می کند: شهرام هیچ وقت از یادها نخواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ایسنا نوشت؛ پویا امینی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی  به مرور خاطرات مشترکشان با زنده یاد شهرام عبدلی در سریال «خط قرمز» که اوایل دهه ۸۰ ساخته شد، پرداخت.

امینی که بعد از «خط قرمز» در چند سریال دیگر با شهرام عبدلی همبازی بوده است، ابتدا به سواد بازیگری عبدلی اشاره می‌کند و می‌گوید: شهرام با توجه به اینکه دانش آموخته تئاتر بود، بسیار باانگیزه و بافکر بازی می کرد. اولین همکاری ما از سریال «خط قرمز» شروع شد و خاطرات ماندگار، جذاب و شیرینی را در کنار هم داشتیم. از دست دادن شهرام خیلی برای ما سخت تر است؛ چون با او همبازی بودیم و همکاری کردیم. به ویژه برای من که در سه یا چهار سریال با او کار کردم. بعد از «خط قرمز» در سریال «کمکم کن» هم با شهرام همبازی بودم و چندین سریال دیگر در کنار هم بودیم. به واسطه دوستی که بعد از «خط قرمز» با هم داشتیم، ارتباطمان تنگاتنگ بود و اکنون از رفتن شهرام خیلی غصه می خوریم.

بازیگر سریال های در قلب من، خط قرمز، خوش رکاب، کمکم کن و دلدادگان ضمن ابراز تاسف از درگذشت شهرام عبدلی ادامه می دهد: دست تقدیر خیلی زودتر از آنچه فکرش را می کردیم شهرام را برد و همه ما داغدار از دست دادنش هستیم اما چه کنیم پیمانه شهرام تا همین جا بود و کاری هم از کسی ساخته نبود. من فقط خیلی دل نگران و غصه دار فرزندان و همسرش هستم. امیدوارم خداوند به آنها صبر زیاد عطا کند چون اخیراً هم شهرام پدرش را از دست داده بود و طبیعتاً برای فرزندانش این روزها دشوارتر خواهد شد.

خود شهرام عبدلی کاراکتر بابک را بُلد کرد

وی سپس درباره ویژگی‌های شخصیتی شهرام عبدلی چنین اظهار می کند: با برنامه بودن شهرام همیشه سر کارهایش برایم خاص بود. با توجه به اینکه در سریال «خط قرمز» آقای قاسم جعفری به عنوان کارگردان پنج کاراکتر اصلی را در این سریال چیده بود؛ بنابراین روند قصه کلاً تحت‌تاثیر همین افراد بود. ولی من تصورم این است با توجه به انتخاب شهرام عبدلی برای نقش «بابک»، قدرت و استدلال و کاراکتربخشی به این شخصیت باعث شد  فارغ از پنج جوانی که در حال فرار هستند، کمی هم وارد قصه بابک شویم و این نشأت گرفته از روحیات و تجزیه و تحلیل هایی بود که شهرام پای نقشش گذاشت. در جلساتی هم که آقای جعفری داشتند باعث شد شخصیت بابک بُلد شود. یادم هست شهرام دوست نداشت نقشش در «خط قرمز» به پایان برسد.

امینی می گوید: آنچه که از شهرام در سریال خط قرمز بیشتر به یادم هست، مربوط به فیلمنامه سریال بود. او یک اصطلاحی سر صحنه به کار می‌برد و می گفت، «قصه تبدیل شده به هندوانه ای که از دو طرف دارد تخریب می شود.»؛ این واژه ای بود که همیشه شهرام استفاده می کرد و با عکسی که ایمان اشراقی، بازیگر «خط قرمز» برایش درست کرده بود یکی از موضوعاتی بود که سر آن با شهرام خیلی شوخی می‌کرد و سر به سرش می‌گذاشت و یک تقلید بامزه ای همیشه از شهرام داشت که در ذهن همه ما ماندگار شد.

پویا امینی صحبت هایش را اینگونه پایان می دهد: شهرام همیشه در همه کارها زیر و بم نقش هایش را در می آورد و این ویژگی اش برایم یک ایده بود. شهرام عبدلی هیچ وقت از یادمان نخواهد رفت. روحش شاد.

شهرام عبدلی ـ بازیگر ـ روز شنبه، ۶ اسفند ماه بر اثر عوارض ناشی از عارضه مغزی چشم از جهان فرو بست.

پیکر زنده‌یاد عبدلی یکشنبه، ۷ اسفند از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع و به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شد. 

مراسم یادبود این بازیگر سه‌شنبه، ۹ اسفند ماه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید