کرونا ترمز «آواتار» را کشید!

فیلم جدید «آواتار» در بین بینندگان چینی که آن را دیده‌اند به شدت مورد استقبال قرار گرفته اما نگرانی در مورد شرایط بهداشت عمومی و کرونا باعث فروش کمتر از انتظار این فیلم در سینماهای چین شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از هالیوود ریپورتر، «آواتار راه آب» در چین در آخر هفته با فروش ۵۷.۱ میلیون دلار اکران شد، فروشی آغازین که بازگشتی قهرمانانه برای هالیوود در بازار متلاطم چین به حساب می‌آید، اگر فیلم توسط فیلم‌ساز دیگری غیر از «جیمز کامرون» ساخته شده بود. 

بر اساس برآورد اولیه و علاقه مخاطبان چینی پیش‌بینی می‌شد که «آواتار ۲» با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در چین افتتاح شود اما به نظر می رسد شیوع فزاینده کووید-۱۹ در پکن و سایر شهرهای بزرگ باعث کاهش استقبال مخاطبان شده و تحلیلگران اکنون بر این باورند که عملکرد فیلم به جای یک فروش آغازین بزرگ، با آکران طولانی مدت مشخص خواهد شد.

 «رنس پاو»، مدیر عامل منطقه‌ای شرکت مشاوره گیشه  «Artisan Gateway» می‌گوید: صنعت سینمای چین تحت تأثیر کووید و با تأثیر قابل توجهی بر برآوردهای اولیه به کار خود ادامه می دهد و این شامل بی میلی مردم برای بازگشت اجباری به فضاهای عمومی، از جمله سینماها باشد اما اکران طولانی مدت  «آواتار ۲» ممکن است بر خلاف این روند عمل کند. با این حال، فیلم نمرات بسیار خوبی در رسانه‌های اجتماعی دارد، جیمز کامرون طرفداران زیادی در چین دارد، و فیلم‌های او سابقه عملکرد خوب و ثابتی در چین دارند». 

روز جمعه، اپلیکیشن چینی  «Maoyan» پیش بینی کرده بود که  «آواتار ۲» ۳۶۰ میلیون دلار (۲.۵۱ میلیارد یوان) فروش داشته باشد. پیش‌بینی‌کنندگان دلایل خوبی برای خوش‌بین بودن داشتند چرا که این فیلم از پیش‌فروشی که توسط فیلم چینی «نبرد دریاچه شانگان ۲» رقم خورده بود، فراتر رفت. این فیلم چینی در اولین روز اکران در فوریه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشت و در نهایت به فروش ۶۲۶ میلیون دلاری رسید. اما تا روز یکشنبه، پیش‌بینی کامل  «Maoyan» برای  «آواتار ۲» به ۱۴۳ میلیون دلار (۱ میلیارد یوان) کاهش یافت که نشان می‌دهد شاخص‌های معمول در میان نامشخص بودن شرایط بهداشت عمومی چقدر غیرقابل اعتماد شده‌اند.

با این وجود، مخاطبان چینی که تاکنون «آواتار: راه آب» را تماشا کرده‌اند از این فیلم به شدت استقبال کردند و. ساخته «جیمز کامرون» امتیاز بسیار خوبی از کاربران و منتقدان سینمایی در چین دریافت کرده است. 

 «جیمز کامرون» پیش از این اعلام کرد هزینه ساخت دنباله فیلم «آواتار» آنقدر زیاد بوده که این فیلم محکوم به فروشی بالغ بر دو میلیارد دلار در گیشه جهانی است تا بتواند هزینه‌های ساخت را جبران کند. 

 «آواتار: راه آب»، دنباله فیلم اصلی «آواتار» در سال ۲۰۰۹ است که با فروشی بالغ بر ۲.۹ میلیارد دلار، همچنان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست.

جیمز کامرون» سال‌ها صرف ساخت و فیلم‌برداری دنباله‌های «آواتار» کرده است. فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۱۷ و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود، آغاز شد. او همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید