جنجال برداشتن ماسک در "خندوانه" و یک توضیح

پس از واکنش‌های منفی راجــع به برداشتن ماسک در «خندوانه»، مدیران شبکه نسیم اعــلام کـردنـد کـه صرفا «خـنـدوانـه» و تماشاچیان این برنامه در «استودیو» چنین شرایطی دارند و دیگر برنامه‌های شبکه نسیم این اجازه را ندارند. تزریق سه دوز واکسن، فاصله‌گذاری و همچنین تهویه مناسب نیز سه شرط حذف ماسک در «خندوانه» بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دوشنبه شب، ۹ خرداد ۱۴۰۱ در «خندوانه» اعلام شد، از این پس تماشاگران حاضر در استودیو بدون ماسک به تماشای برنامه خواهند نشست. رامبد جوان در ابتدای برنامه اعلام کرد تماشاچیان برای اولین بار ماسک‌هایشان را در فضای استودیو برمی‌دارند. «خندوانه» پس از شیوع کرونا، اولین بار نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه نسیم رفت. در اوج بحران کرونا، این برنامه مدتی بدون حضور تماشاگران ضبط شد و پس از بهبود اوضاع تماشاگران با ماسک در استودیو حضور یافتند.

انتقادها از حذف ماسک

خراسان نوشت؛ «خندوانه» در طول ۱۵ ماه گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضبط شده بـود. حذف تماشاگران از برنامه و حضور حداقلی تماشاچیان با ماسک و رعایت فاصله‌گذاری در استودیو، از تغییراتی بود که این برنامه تجربه کرد. اکنون پس از گذشت دو سال و نیم از شیوع کرونا، تماشاچیان اجازه دارند بدون ماسک در استودیو حضور داشته باشند. رامبد جوان در «خندوانه» توضیح داد که تماشاگران واکسن زده‌اند، استودیو تهویه مناسب و سقف بلندی دارد و برداشتن ماسک با مجوز انجام شده است. کنار گذاشتن ماسک در «خندوانه» انتقادهایی را به دنبال داشت. پدرام پاک‌آیین، سرپرست روابـط‌عمومی وزارت بهداشت به خبرگزاری صداوسیما در این باره گفت: «ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برداشتن ماسک و تغییر پروتکل‌ها، هیچ مصوبه جدیدی نداشته است. مرجع شیوه‌نامه‌های مربوط به بهداشت حوزه کرونا، ستاد ملی مقابله با کروناست. از مردم عزیز می‌خواهیم ماسک زدن را مثل گذشته رعایت کنند تا بتوانیم آمار را در همین سطح و پایین‌تر ببینیم.» دکتر مجید مختاری، عضو کمیته علمی کرونا هم دیروز در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به پایین آمدن آمار مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری در دنیا گفت هنوز درباره کنار گذاشتن پروتکل‌ها اتفاق نظر وجود ندارد. او در انتقاد به «خندوانه» نیز گفت: «نمی‌دانم با چه دلیلی، به رغم مستندات علمی شناخته شده از سوی سازمان‌های بین‌المللی، اقدام به برداشتن ماسک کرده‌اند؟ آیا واقعا افرادی از ستاد ملی کرونا، ستاد ملی واکسیناسیون کرونا یا کمیته علمی کرونا این مشورت را داده‌اند که می‌توان ماسک را برداشت؟ همین الان از جلسه کمیته علمی واکسن خارج می‌شوم و همه شرکت‌کنندگان ماسک داشتند و پروتکل‌ها و فواصل را رعایت کردند و اصلا این بحث وجود نداشته که رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید کاسته شود.

یک استثنا برای «خندوانه»

پس از واکنش‌های منفی راجــع به برداشتن ماسک در «خندوانه»، مدیران شبکه نسیم در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما و صبا اعــلام کـردنـد کـه صرفا «خـنـدوانـه» و تماشاچیان این برنامه در «استودیو» چنین شرایطی دارند و دیگر برنامه‌های شبکه نسیم این اجازه را ندارند. تزریق سه دوز واکسن، فاصله‌گذاری و همچنین تهویه مناسب نیز سه شرط حذف ماسک در «خندوانه» بوده است. به گزارش صبا، مجوز این اقدام از سوی شورای سلامت سازمان صداوسیما صادر شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید