دغدغه‌های خواننده پاپ برای فلسطین

یکی از خوانندگان فعال آثار انقلابی ضمن معرفی تازه ترین تک آهنگ خود که به مناسبت روز جهانی قدس منتشر می‌شود، از تاثیرات مهم تولید آثار فرهنگی هنری با حمایت از مردم مظلوم فلسطین سخن گفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محسن توسلی خواننده موسیقی پاپ کشورمان که طی سال‌های اخیر در تولید آثار موسیقایی مرتبط با مضامین انقلابی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین فعالیت‌های متعددی را انجام داده توضیح داد: علیرغم اینکه برخی از مردم فکر می‌کنند زنده نگه داشتن روز قدس برای اعلام دفاع از مردم مظلوم فلسطین در تمام دنیا با راهپیمایی، تولید تک آهنگ، تولید فیلم سینمایی، برگزاری نمایشگاه عکس، اقدامات حمایت‌گرانه ورزشکاران و امثال این اقدامات شاید خیلی تأثیرگذار نباشد ولی شما مطمئن باشید چنین کارهایی اتفاقاً بسیار هم تأثیر گذار است. من یک نمونه برای شما مثال می‌زنم که بدانید چنین اتفاقاتی چه تأثیرات مهمی می‌تواند داشته باشد.

مهر نوشت؛ وی افزود: کشور سودان جنوبی که سرچشمه رود نیل در آنجا قرار دارد، یکی از کشورهای نفت خیز قاره آفریقاست، اما طی سال‌ها کشور آمریکا با مدیریت اسرائیل موفق شد با حضور در آنجا شرایطی را به وجود آورد که این کشور نتواند به پیشرفت لازم برسد. به عبارتی می‌توان گفت تمام منابع این کشور توسط آمریکا و اسرائیل دوشیده شد و شما اگر الان به آمارهای جهانی نگاهی بیندازید می‌بینید که این کشور در حوزه شاخص‌های سلامت جزو بدترین هاست. چرا این اتفاق افتاد؟ چون مردم دنیا حمایتی از مردم این کشور نداشته و در برابر اقدامات آمریکا و اسرائیل در این دو کشور سکوت کردند. طبیعتاً در این مجال بود که شرایط به گونه‌ای طراحی شد که با انتخابات تشریفاتی کار سودان یکسره شد.

این خواننده بیان کرد: به اعتقاد من راهپیمایی‌ها و تمام فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی که هنرمندان ایرانی و بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران معروف دنیا برای حمایت از مردم فلسطین انجام می‌دهند باعث بیداری مردم و بی تفاوت نبودن آنها به ماجرای فلسطین و قدس شریف خواهد شد. در حال حاضر سرانه بودجه رژیم صهیونیستی برای هر نفر در سال به گونه‌ای است که کشور آمریکا به ازای هر نفر به آنها بودجه می‌دهد. یعنی شما ببینید چه حجم پولی به صورت مستقیم به آنها تزریق می‌شود. شرایطی که در قالب‌های مختلف دیگر به شکل غیر مستقیم هم صورت می‌گیرد. اگرچه به فضل خداوند آنها در زمینه قدس که نمی‌توانند پیشرفتی کنند چرا که وقتی یک قدم به جلو می‌روند، بعد از مدتی دو قدم عقب تر می‌آیند.

این خواننده گفت: همه این اتفاقات و پشتیبانی‌هایی که پشت اسرائیل صورت می‌گیرد به پشتوانه همین فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است که در تمام دنیا انجام می‌شود. شما ببینید که کوچک‌ترین حرکت رژیم صهیونیستی با واکنش تند بسیاری از مسلمانان و غیرمسلمانان جهان مواجه می‌شود. واقعاً مسئله جالبی است زیرا کسانی که از سال ۱۹۴۸ در مقابله اسرائیل مقاومت و دفاع را آغاز کردند، از دنیا رفتند و شاید اگر هر اتفاق دیگری بود، این مرگ از خاطره‌ها رفته بود. اما مردم مسلمان دنیا در کنار هنرمندان و ورزشکاران به این مسئله پرداختند که باعث شد تمامی این شرایط هنوز بعد از گذشت هفتاد سال به ورطه فراموشی سپرده نشود. شما می‌بینید وقتی بازیکنان تیم ملی فوتبال الجزایر می‌آیند و با چفیه فلسطینی در اول یک مسابقه عکس می‌گیرند، وقتی باشگاهی قهرمان می‌شود پرچم کشور فلسطین را به اهتزاز در می‌آورد یا وقتی بازیکنان و برخی تیم‌های درجه یک اروپایی می‌آیند و از مردم فلسطین حمایت می‌کنند به خودی خود اتفاقات بزرگ و تأثیرگذاری است. حتی من گاهی دلم می‌گیرد خیلی‌ها از این افراد مسلمان نیستند اما می‌آیند کار درست فرهنگی انجام می‌دهند اما برخی از هنرمندان ما که در این آب و خاک هستند و اطلاعات کاملی از مساله فلسطین به آنها داده می‌شود، کار خاصی انجام نمی‌دهند.

توسلی که طی روزهای گذشته به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس تک آهنگ «قدس شریف» را منتشر کرده، در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: من به سهم خود نهایت تلاش خود را انجام دادم تا از مردم مظلوم فلسطین بخوانم. کما اینکه چندی پیش یک کار سه زبانه را تولید کردم و طی روزهای اخیر هم تک آهنگ قدس شریف را با شعر جواد محمد زمانی و تنظیم امید رهبران برای پخش آماده می‌کنم. من معتقدم اینها فعالیت‌هایی است که تمام تلاش خود را برای بیدار شدن نسل جدید ما انجام می‌دهند که دائم در حال شنیدن آثار موسیقایی است و می‌تواند به واسطه این محصولات از آنچه در فلسطین روی می‌دهد آگاه شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید