استعفای یکی از اعضای آکادمی در پی تصمیم جنجالی اسکار

در پی تصمیم اخیر آکادمی اسکار درباره پخش تلویزیونی مراسم اسکار، «تام فلیشمن» صدابردار فیلم‌های اسکورسیزی از عضویت در این نهاد سینمایی استعفا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تام فلیشمن صدابردار کهنه‌کار هالیوودی که همکاری‌های فراوانی با «مارتین اسکورسیزی» داشته به دلیل تصمیم آکادمی مبنی بر عدم پخش کامل هشت شاخه از این جوایز در پخش تلویزیونی مراسم امسال، از عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار استعفا کرد. 

ایسنا نوشت؛ برنامه‌ریزی برای پخش محدود مراسم اعطای نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار به شدت مورد اعتراض اعضای برخی از شاخه‌ها و انجمن های صنفی مرتبط قرار گرفته است.

طبق اعلام پیشین آکادمی، مراسم اعطای جوایز  ۸ شاخه مستند کوتاه، تدوین، چهره‌پردازی، موسیقی متن، طراحی تولید ، انیمیشن کوتاه، فیلم کوتاه و صدا یک ساعت قبل از شروع پخش زنده در داخل سالن دالبی برگزار می شود و برندگان این جوایز در قالب ویدئوهایی در پخش زنده معرفی می‌شوند، رویکردی بحث برانگیز که آکادمی ابتدا در سال ۲۰۱۸ اتخاذ کرد و سپس آن را رها کرد. 

این اقدام کمتر از یک سال پس از ثبت پائین‌ترین نرخ مخاطب پخش تلویزیونی اسکار در طول تاریخ این جوایز سینمایی صورت می‌گیرد. شبکه تلویزیونی ABC که حقوق انحصاری پخش مراسم اسکار تا سال ۲۰۲۸ را در اختیار دارد، در تلاش است با کوتاه کردن زمان، به جذابیت این مراسم کمک کند.

«تام فلیشمن» برای فیلم «هوگو» ساخته «مارتین اسکورسیزی» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین صدابرداری شد و برای فیلم «سکوت بره‌ها» به کارگردانی «جاناتان دمی»، «سرخ‌ها» به کارگردانی «وارن بیتی»، «هوانورد» و «دارو دسته نیویورکی» در این شاخه نامزد کسب جایزه اسکار بوده است. 

او همچنین در فیلم‌های «رفقای خوب»، «مرد ایرلندی» و «رفتگان» نیز با «مارتین اسکورسیزی» همکاری داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید