جی پلاس؛

واکنش هنرمندان به درگذشت حمید لبخنده+ تصاویر

سام درخشانی ، رامین پرچمی، بهنوش طباطبایی و جمعی از بازیگران به درگذشت حمید لبخنده واکنش نشان دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حمید لبخنده، کارگردان سریال‌های به یادماندنی دیگری چون «در پناه تو» و «در قلب من» عصر روز گذشته، شنبه ۱۸ دی‌ماه در اثر عوارض ناشی از عمل جراحی و بستری شدن در بیمارستان درگذشت. 

واکنش رامین پرچمی به درگذشت حمید لبخنده

رامین پرچمی درباره درگذشت لبخنده می‌گوید: «بی‌تعارف و اغراق بایستی اعتراف کنم که فوت این مرد بزرگ و این تنها استاد واقعی و جدی من و خیلی‌های دیگر در عرصه بازیگری، بعد از گذشت ۱۳ سال از فوت پدر و مادرم دوباره احساسی غریب و سنگین و توصیف‌ناپذیر را در من زنده کرد، مشابه احساسی که بعد از شنیدن و کم‌کم باور کردن مرگ والدینم داشتم.»او ادامه می‌دهد: «این اتفاق واقعا برای من غیرمترقبه بود و به تازگی در حال گذاشتن قراری با ایشان بودم که ببینم‌شان. مرتبه پیش که از زندان آمدم، قرار بود ببینم‌شان که نشد و گفتند جنوب هستند. هفته قبل با هم صحبت کردیم و گفتند کمی کسالت دارند و نمی‌دانم چه بگویم جز این که نه من، که آدم‌های بسیاری، عزیز بسیار بزرگی را از دست دادیم.»  پرچمی با بیان این که «من برای صداوسیمای این مملکت متاسفم که آقای لبخنده بعد از ساختن آن سریال‌های تماشایی، باید چندین و چند سال بیکار باشد و نتواند کار کند»، می‌افزاید: «او چندین فیلمنامه داشت که اجازه ندادند کار کند. در جریان هستم که می‌خواستند «همسایه»های احمد محمود را کار کنند که نشد و او هم زیر بار آن‌چه از او می‌خواستند نرفت.»  او با اشاره به این که «حالا تنها یادگاری‌مان تکه‌های سانسورشده «در پناه تو» است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود» در مورد پررنگ‌ترین تصویری که از حمید لبخنده در ذهنش مانده است، می‌گوید: «مهربانی خیلی زیادشان و لطف بسیارشان. پیش از این هم به من لطف داشتند و پیگیر بودند اما از زندان که برگشته بودم همیشه به من پیغام می‌دادند و پیگیر وضعیتم بودند.»/ خبرآنلاین

پیام تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران

در متن پیام تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران آمده است: «در اولین دقایق یکشنبه ۱۹ دی ماه ، خبر درگذشت نابهنگام کارگردان آرام و خوش اخلاق تلویزیون و سینما، حمید لبخنده ، داغ از دست دادن بکتاش آبتین شریف را مضاعف کرد و هنوز در شوک مرگ غریبانه بکتاش بودیم که خبر سنگین و تلخ از دست رفتن حمید لبخنده عزیز  این شب را برایمان تاریک تر و سیاه تر کرد از آنچه بود و هست. کانون کارگردانان سینمای ایران درگذشت این همکار قدیمی را به خانواده و بازماندگان محترمش و همچنین به همه همکارانش و همه اهالی سینما و همه کسانی که از سریال هایش یاد و خاطره خوش دارند تسلیت گفته و برای روح سلیم و بی آلایشش آرزوی آرامش ابدی داریم.

پیام سام درخشانی برای درگذشت حمید لبخنده

سام درخشانی با انتشار عکسی از خود در سریال «با من بمان» در کنار زنده‌یاد حمید لبخنده، کارگردان این اثر از ضایعه درگذشت این هنرمند گفت. او در صفحه اینستاگرامش نوشت: «سال هفتادونه بود. بیست و چهار یا پنج سالم بود و عاشق و شیفته بازیگری. در ابتدای مسیر بودم و شما به من اعتماد کردی و نقش سختی را به من سپردی که هنوز بعد از بیست سال خیلی‌ها در ذهن‌شان هست و اغلب صحنه کبریت‌زدن عصبی و روانی من را یادآوری می‌کنند. شما خیلی جسور بودی که نقش یک شیزوفرم، سرطانِ بیماری‌های روانی را به من، یک جوان کم‌تجربه و تازه‌کار سپردی.استاد عزیزم، امیدوارم روزی بتوانم رو سفیدت کنم. شما خیلی به من یاد دادی. خیلی بزرگ بودی و محترم. آرزو می‌کنم روزی بتوانم فرصتی را که شما در اختیار من قرار دادی به جوانان عاشق دیگری پیشکش کنم. معلم نازنینم، حمید لبخنده عزیزم، مرد دوست‌داشتنی، روحت شاد، یادت همیشه در قلب من باقی است.» 

 

واکنش سام درخشانی به درگذشت لبخنده

واکنش هنرمندان به درگذشت حمید لبخنده

واکنش هنرمندان به درگذشت حمید لبخنده

واکنش هنرمندان به درگذشت حمید لبخنده

واکنش هنرمندان به درگذشت حمید لبخنده

دل‌نوشته یکتا ناصر برای حمید لبخنده 

یکتا ناصر، بازیگر سینما و تلویزیون با به اشتراک گذاشتن عکسی از پشت صحنه سریال «با من بمان» در اینستاگرامش، با دل نوشته‌ای، از زنده‌یاد حمید لبخنده یاد کرد.این نوشتار اینستاگرامی یکتا ناصر آمده است: 

«آقای حمید لبخنده، استاد عزیزم

در این عکس از سریال «با من بمان»، شما داشتید برای یکی از صحنه‌ها، یک لالایی قدیمی را که شاید خودتان هم با آن آرامش می‌گرفتید، با من تمرین می‌کردید. هنوز که هنوز است خاطرم هست که برای لحظه به لحظه هر پلانی، چه قدر با انرژی و با انگیزه تلاش می‌کردید.

ای کاش می‌توانستم آن‌گونه که شما دوست داشتید این لالایی را زمزمه کنم تا شاید اندکی آرامش را به پاس تمامی آموزه‌های‌تان که همواره آویزه گوشم است به شما هدیه کنم...اندوه عمیقم از رفتن‌تان یک طرف، حسرت و غمم از سال‌ها کارنکردن‌تان به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده یک طرف دیگر.

ما را محروم کرد آزار نابخردان از آن همه توانایی...

تسلیت می‌گویم به نزدیکان و دوستداران شما آقای لبخنده عزیزم...»

واکنش ها به درگذشت حمید لبخنده

دیدگاه تان را بنویسید