تجلیل از اصغر فرهادی / اهدای جایزه در پالم‌اسپرینگز

نشریه ورایتی با اهدای جایزه ویژه خود از اصغر فرهادی تجلیل می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ورایتی، اصغر فرهادی با دریافت جایزه «تاثیرگذاری خلاقانه‌ در کارگردانی» نشریه ورایتی در جشنواره پالم اسپرینگز تجلیل می‌شود.

این نشریه اعلام کرده به این ترتیب قصد دارد از کارگردانی که ۲ بار جایزه اسکار را دریافت کرده در جشنواره بین‌المللی فیلم پالم‌اسپرینگز در مراسمی که ۷ ژانویه برگزار می‌شود، قدردانی کند.

فرهادی با فیلم «قهرمان» در جشنواره پالم اسپرینگز امسال حضور دارد. وی برای این فیلم که از سوی آمازون اکران می‌شود و نیز دیگر فیلم‌هایش از جمله «جدایی نادر از سیمین»، «همه می‌دانند» و «فروشنده» این جایزه را دریافت می‌کند.

استیون گایدس نایب رییس نشریه ورایتی درباره فرهادی گفت: اصغر فرهادی برنده جایزه اسکار با فیلم «قهرمان» بار دیگر جایگاه خود را به عنوان یک کارگردان- نویسنده بین‌المللی تثبیت کرد. دریافت جایزه بزرگ فستیوال کن ۲۰۲۱ تنها نقطه آغاز دریافت جوایز بین‌المللی برای این فیلم بود. همان‌طور که فیلم‌های «جدایی» و «فروشنده» تحسین منتقدان را برانگیخت، فرهادی بار دیگر ارزش فیلمنامه‌های چند لایه‌ و پیچیده خود و بازی‌های سطح بالای بازیگرانش را به رخ کشیده و نشان داده که همه اینها در دست استادی است که کارگردانی را بلد است و انسان‌گرایی متفکر و تاثیرگذار است.

پیش از این جایزه تأثیرگذاری خلاقانه‌ در کارگردانی را چهره‌هایی چون رایان کوگلر، پتی جنکینز، راب مارشال، استیو مک‌کویین، جف نیکلاس، تاد فیلیپس و … دریافت کرده‌اند.

جشنواره فیلم پالم اسپرینگز ۲۰۲۲ از ۶ تا ۱۷ ژانویه برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید