پایان ماجراجویی‌های نازنین، بهاره، تینا و عبدالرضا!

عبدالرضا کاهانی کارگردان فیلم توقیفی «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» از انتشار آنلاین این فیلم منصرف شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عبدالرضا کاهانی که در تمام سال‌های اخیر، یعنی از توقیف فیلم «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» در سال ۱۳۹۴ به این سو به دنبال دریافت مجوز نمایش این فیلم بوده، به‌تازگی گفته که از نمایش عمومی این فیلم منصرف شده است. کاهانی که ادعا کرده حتی قصد نمایش فیلمش در بسترهای آنلاین را نیز ندارد، دلیل انصرافش را چنین توضیح داده که «موضوعی مانند نمایش یک فیلم ارزش دردسر برای شماری از همکاران این فیلم را ندارد.»

شهروند نوشت؛ «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» که در سال ۱۳۹۵ از سوی سازمان سینمایی «غیرقابل اکران» اعلام شده؛ تاکنون بارها و بارها با درخواست بازبینی مجدد و رفع توقیف به ارشاد ارایه شده، اما در این پنج سال تمام تلاش‌های کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم بی‌نتیجه مانده‌اند. با این‌حال کاهانی دست از تلاش برنداشته و حتی همین اواخر گفته بود که قصد اکران این فیلم را در سینماهای اروپا و آمریکا و البته هم‌زمان به‌صورت آنلاین برای مخاطبان ایرانی دارد، اما تحولات اخیر ماجرا حکایت از این می‌کند که این تلاش‌ها این بار هم بی‌نتیجه مانده‌اند…

انصراف به‌خاطر همکاران

در روزهای اخیر سازنده فیلم‌های «آدم»، «بیست»، «هیچ»، «بی‌خود و بی‌جهت»، «استراحت مطلق» و «اسب حیوان نجیبی است» در پیج شخصی‌اش در اینستاگرام گفته که از نمایش عمومی «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» منصرف شده «چون ارزش دردسر برای همکارانش را ندارد.» کاهانی تلاش‌های انجام شده برای رفع توقیف این فیلم را «مبارزه نابرابری» خوانده که به حمایت شرکای اصلی فیلم، دلگرمی بازیگران و اتحاد صنفی سینما نیاز دارد که این فیلم از آن‌ بی‌بهره است.

کاهانی در پایان گفت: «بدانید همه‌ تلاشم را کردم. من تنها هستم، بسیار تنها»؛ و اضافه کرد: «با افتخار می‌گویم که شخصیت‌های فیلمم را دوست دارم و خوشحالم به توصیه‌ وزارت ارشاد آنها را خشونت‌آمیز به‌سزای عملشان نرساندم.» پست این سینماگر با این جمله به پایان رسیده است: «من به‌دروغ باختم. عذر مرا بپذیرید…»

عبدالرضا کاهانی نمایش فیلمش را نیز به آینده‌ای نامعلوم موکول کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید