رونق سینما به فیلم ساختن نیست، به فیلم دیدن است

یک تهیه کننده سینما گفت: رونق سینما به فیلم ساختن نیست بلکه به فیلم دیدن است؛ اگر صد فیلم بسازیم ولی مخاطب نداشته باشد، فایده ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ناصر شفق تهیه‌کننده سینما درباره آغاز فعالیت مجدد شورای عالی سینما گفت: راه اندازی شورای عالی سینما از ضروریات است؛ چون سینمای ایران روزگار خوشی در این سال‌ها نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ شفق افزود: رکود و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، تاثیر خود را بر روی سینما گذاشت؛ به این دلیل که سینما رابطه تنگاتنگی با اقتصاد دارد.

او ادامه داد: رونق سینما به ساختن فیلم نیست، بلکه به دیدن فیلم است؛ اگر صد فیلم هم ساخته شود، ولی مخاطب نداشته باشد، سینما رونق نمی‌گیرد.

این تهیه کننده سینما با اشاره به آغاز فعالیت‌های شورای عالی سینما و اولویت‌های آن تصریح کرد: اولویت اول شورای عالی سینما باید بررسی راهکار‌هایی باشد که به رونق سینما کمک می‌کند؛ جلوگیری از فساد و مافیای سینما باید اولویت دیگر سینما باشد، چون فساد در سینما در درازمدت سینما را به باتلاق می‌کشاند؛ باید تلاش شود که واقعیت‌ها نشان داده شود و استعداد‌های واقعی در سینما رشد کنند.

شفق با اشاره به سوابق سینمای ایران در دهه‌های گذشته گفت: سینمای ایران در دهه‌های شصت و هفتاد درخشش زیادی داشت، ولی این درخشش در دهه هشتاد از بین رفت و در این دهه سینما جایگاه خود را از دست داد.

او افزود: در شرایطی که داریم، سینما نقش تاثیرگذاری دارد و می‌تواند نقطه بلندی برای رسیدن به خواسته‌های کشور باشد و می‌تواند در مبارزه با فساد، ظلم و کژاندیشی‌ها با زبان تفریح و سرگرمی نقش آفرینی کند.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: متاسفانه می‌بینیم که در بعضی آثار به جای اینکه قدرت نمایش خود را افزایش دهند، از شوخی‌های لفظی استفاده می‌کنند که این اصلا اتفاق خوبی نیست.

شفق در پایان گفت: شورای عالی سینما باید با مهندسی فرهنگی به رشد جامعه کمک کند و این را در نظر داشته باشد که عرصه فرهنگ می‌تواند زمینه پیشرفت سایر زمینه‌ها را فراهم کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید