به گزارش ایرنا، این کتاب توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور تهیه و با مصاحبه، تدوین و پژوهش 'محمدحسین یزدانی راد' به رشته تحریر درآمده است.
مدیر اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور در آیین رونمایی از این کتاب بیان کرد: بیش از بیست جلسه مصاحبه از این کارگردان مطرح کشورمان انجام شده و در قالب کتاب در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
علیرضا تکلو درباره انتخاب عنوان 'گردش تصویر' برای این کتاب گفت: جعفری جوزانی به خوبی در آثار فاخر خود به مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تاریخ هنر بعد از انقلاب توجه دارد.
وی بر لزوم مطالعه کتاب 'گردش تصویر' بویژه توسط جوانان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر 277 مورد مصاحبه با نخبگان، هنرمندان و مفاخر انجام شده است.
تکلو با بیان اینکه طی یک سال گذشته سه کتاب از هنرمندان چاپ و به رشته تحریر درآمده است، ادامه داد: 10 اثر در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به عنوان میراث مکتوب جهانی از ایران به ثبت رسیده است که 2 اثر آن از استان همدان است.
به گزارش ایرنا، مصاحبه با کارگردان مطرح سینمای ایران از شهریور ماه سال 92 توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور آغاز و در قالب کتاب به چاپ رسید.
کتاب یاد شده همزمان با عید سیعد قربان و در آیین نکوداشت این کارگردان و فیلمنامه نویس مطرح ایرانی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر رونمایی شد.
در این آیین 'امیرشهاب رضویان' و 'رابعه مدنی' از هنرمندان مطرح کشوری نیز حضور داشتند.
'مسعود جعفری جوزانی' یکی از کارگردانان و فیلم سازان مشهور ایرانی است که در آذرماه سال 1327 در جوزان ملایر به دنیا آمد و در رشته فیلم سازی و کارگرانی در دانشگاه سان فرانسیسکو تحصیل کرد و مدرک کارشناسی ارشد رشته کارگردانی و فیلم سازی دارد و موسس و مدیر موسسه جوزان فیلم است.
وی آثار فاخری همچون در چشم باد، دل و دشنه، سایه خیال، ایران برگر، چشمهایش، جاده های سرد، در مسیر تندباد، هفت ترانه، یک مرد یک خرس، بلوغ و پشت دیوار سکوت را در کارنامه هنری خود دارد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.