پرویز ایده پور روز چهارشنبه در آستانه سی و نهمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه در گفت و گو با ایرنا ، نقش مردم را در خلق این حماسه اساسی و کلیدی دانست و افزود: در آن ایام که انقلاب اسلامی ثبات و اقتدار لازم را نداشت و ارتش و ژاندارمری قدرت گذشته خود را نداشتند و سپاه پاسداران هم انسجام لازم را هنوز پیدا نکرده بود و از طرفی حضور نیروهای کمکی ورود آنها به شهر با توجه به محاصره شهر امکان پذیر نبود ، نقش مردم پاوه حائز اهمیت زیادی بود.
وی اظهار داشت: پس از مردم پاوه نقش شهید چمران به عنوان رابط بین مردم و حضرت امام (ره) و دولت به واقع مهم بود زیرا می توانست پیام مردم پاوه را به حضرت امام (ره) و دولت برساند.
ایده پور تصریح کرد که فصل الخطاب و نتیجه موفقیت در خلق حماسه شکست حصر پاوه ، فرمان و پیام تاریخی و مسیحائی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی به عنوان فرماندهی کل قوا بود که در نهایت منجر به پیروزی مردم و شکست حصر پاوه شد.
فرماندار پاوه گفت: درست است که مردم ، شهید چمران و نیروهای نظامی در خلق حماسه پاوه نقش داشتند اما معتقدیم که آن پیام تاریخی و همیشه زنده حضرت امام (ره) حصر پاوه را شکست.
ایده پور اضافه کرد: گرامیداشت حماسه بیست و ششم مرداد 58 در واقع پاسداشت مقاومت و رشادت دلیر مردانی است که با ایثار و از خودگذشتگی در مقابل مزدوران خودفروخته اجانب ایستادگی کردند و با تقدیم شهیدانی از بهترین فرزندان این ملت توانستند پاوه را از خطر سقوط نجات داده و از انحراف نهال نوپای انقلاب مردم ایران جلوگیری نمایند.
فرماندار پاوه به برنامه های سی و نهمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه و گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان و 640 شهید این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال این حماسه در قالب یک همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی و با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان ارج نهاده می شود.
ایده پور افزود: علاوه بر برگزاری این همایش بزرگ ، دیدار با خانواده های معظم شهدا ، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا ، برگزاری مسابقات ورزشی ، فرهنگی و هنری و برپایی ایستگاه سلامت و پایگاههای صلواتی از دیگر برنامه های گرامیداشت این حماسه خواهد بود.
مردم شهرستان پاوه با تقدیم 640 شهید، بیش از 875 جانباز و27 آزاده سرافراز سهم خود را در تثبیت حکومت جمهوری اسلامی بخوبی ادا کرده اند.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.