به گزارش ایرنا، اقشار مردم اعم از بسیجیان، خانواده معزز شهدا، دانشجویان و دانش آموزان در این آیین مشارکت داشتند و ضمن آماده سازی بیت تاریخی امام راحل برای آیین های دهه فجر، با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره )در خمین گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی از شخصیت های کم نظیر و ممتاز تاریخ بشریت است که با اندیشه‏های بلند الهی و تلاش‏های صادقانة توانست مسیر تاریخ را دگرگون کرد.
حجت الاسلام علیرضا مرودشتی افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی سر منشاء تحولات بزرگی ‌در دنیا شد و نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که یکی از اصیل ترین انقلاب های تاریخ را به پیروزی رسانده است و الگوی حاکمیت دینی را پایه ریزی کرد.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با تکیه بر عنصر آگاهی، استقامت و شجاعت تزلزلی آشکار در ارکان و مبانی مکاتب الحادی و تمدن های مادی غرب و شرق به وجود آورد.
قرائت قرآن و دعای توسل و اجرای سرود های انقلابی از برنامه های این غبارروبی بود.
250 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در ایام الله دهه فجر در شهرستان خمین اجرا می شود و بیت تاریخی امام خمینی(ره) میزبان 20 برنامه فرهنگی و هنری و هزاران زائر و عاشق انقلاب اسلامی در این ایام است.
خانه تاریخی امام خمینی (ره) با چهار هزار و 300 مترمربع وسعت و حدود 200 سال قدمت در سال 1378 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.