مامک هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره در چهار محور پژوهش، آموزش، درمان و ثبت اختراع و تولید محصول برگزار می شود.
وی اضافه کرد: همچنین تجلیل از پیشکسوتان طب سنتی و افرادی که بیشترین و ارزشمندترین آثار و کتاب را تالیف و مقاله های علمی شاخص گرد آوری کردند، صورت می گیرد.
سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: با توجه به فرصت اندک برای برگزاری این جشنواره، فراخوان ارسال آثار در چهار محور یاد شده از یک ماه پیش آغاز شد.
هاشمی اضافه کرد: کمیته علمی این جشنواره از 10 تن از پیشکسوتان و برگزیدگان جشنواره طب ایرانی در این آیین تجلیل می شود.
وی حضور در آرامگاه ابن سینا و ادای احترام به مقام این چهره شاخص علمی و بازدید از سلامتکده بدیع الحکما را از برنامه های جنبی این جشنواره دانست.
سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآوری کرد: برگزاری جشنواره طب ایرانی یکی از مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
هاشمی اظهار داشت: با توجه به سابقه درخشان همدان در برگزاری جشنواره دانشگاهی طب سینوی، همزمانی این جشنواره با زاد روز ابن سینا، میزبانی نخستین جشنواره طب ایرانی به دانشگاه علوم پزشکی همدان واگذار شد.
وی با بیان اینکه جشنواره طب ایرانی 2 سالانه برگزار شده است افزود: در هر نوبت میزبانی این جشنواره به دانشگاه علوم پزشکی این استان محول می شود.
ابوعلی سینا بزرگ ‌ترین فیلسوف و پزشک نامدار ایران در جهان اسلام بود که در اواخر قرن چهارم و اوایل سده پنجم قمری می زیست.
شیخ‌الرئیس، شرف الملک، حجت الحق و شاهزاده اطباء از القاب وی و کتاب شفا، قانون، دانشنامه علایی و رساله ‌های بسیاری به زبان های عربی و فارسی از آثار شاخص به جای مانده از بوعلی سینا است.
یکم شهریورماه، زادروز بوعلی سینا و روز پزشک نام دارد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.