به گزارش ایرنا اسلامشهر آق گل که در 55 کیلومتری همدان و 40 کیلومتری ملایر واقع شده و دارای 6 هزار تن جمعیت است، آذرماه سال 95 در تقسیمات کشوری به عنوان شهر شناخته شد.
تاکنون مسائل، مشکلات و نیازهای متعددی از سوی مسئولان شهرستان ملایر برای این شهر جدید احصا و شناسایی شده است و بارها در جلسه های مکرر نمایندگان مجلس و مسئولان ملایر با مدیران کل استانی این مطالبات مطرح و برای به تحقق رسیدن آنها پیگیری های مجدانه ای صورت گرفته است.
استقرار نمایندگی برخی دستگاه های اجرایی و یکی از شعبه های بانکی در این شهر، توسعه فضاها و مراکز و تجهیزات آموزشی، ورزشی و بهداشتی، تجهیز راه ها و روشنایی معابر و سایر درخواست هایی که مطابق با نیازهای یک شهر جدید است، از جمله مطالباتی بود که در دست پیگیری است.
خوشبختانه با همت دولت تدبیر و امید در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت اقدامات بسیار ارزنده و چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان این شهر انجام شد که نمونه بارز آن هزینه کرد 15 میلیارد ریال اعتبار برای احداث مرکز درمانی، 2 خانه بهداشت، خانه زیست و سایر تجهیزات بهداشتی و پزشکی است.
به رغم وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی در کشور، اقدامات خوبی در راستای شهر شدن اسلامشهر آق گل انجام شده است و دولت در تلاش برای رفع نیازهای شهرهای محروم همچون اسلامشهر آق گل به ویژه در حوزه عمرانی و اشتغال است و این اولویت ها را در راس قرار داده است.
در همین راستا به منظور بررسی مشکلات اسلامشهر آق گل و تحقق وعده های داده شده از سوی مسئولان، نشستی با حضور فرماندار ویژه ملایر، محمد کاظمی نماینده مجلس و چند تن از مدیران کل همدان و جمعی از مدیران این شهرستان در شهرداری این شهر برگزار شد که مصوبات بسیار خوبی در پی داشت.
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز شنبه در این نشست، اسلامشهر آق گل را دارای ظرفیت های ویژه برای توسعه و آبادانی دانست و بر روند ارائه خدمات به مردم این شهر تاکید کرد.
باب الله فتحی با تاکید بر اینکه روند ارائه خدمات در اسلامشهر آق گل باید همپای سایر نقاط شهرستان باشد اظهار داشت: از زمان تاسیس شهرداری در این شهر خدمات بسیار خوب و متنوعی توسط دولت تدبیر و امید ارائه شده است که این روند باید شتاب گیرد.
وی با تقدیر از پیگیری های مستمر نمایندگان ملایر در به ثمر رسیدن مطالبات و حل مشکلات این شهر افزود: عضویت 2 تن از بانوان در شورای اسلامی شهر اسلامشهر آق گل نشان از فرهنگ بالای مردم این شهر و توجه ویژه به ظرفیت بانوان دارد.
فرماندار ویژه ملایر بر لزوم افتتاح و تحویل مدرسه 9 کلاسه بنیاد برکت در اسلامشهر آق گل در10 روز قبل از آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلات و نیازهای دانش آموزان به فضای آموزشی هر چه سریعتر این مدرسه تکمیل و افتتاح شود.
فتحی همچنین انتقال سریع آب و فاضلاب روستایی به آبفای شهری و تمهید مقدمات لازم برای حفر یک چاه ذخیره دیگر در مواقع کمبود آب در اسلامشهر آق گل را خواستار شد و بیان کرد: مدیران کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان قول های مساعدی برای تجهیز فضاهای آمورشی و ورزشی داده اند که باید هر چه سریعتر محقق شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اسلامشهر آق گل را در ابتدای مسیر توسعه و آبادانی و نیازمند حمایت های ویژه دانست و گفت: از تمامی ظرفیت های شهرستان باید برای پیشرفت این شهر استفاده کنیم.
محمد کاظمی بیان کرد: با پیگیری های فراوان موفق شدیم موافقت ایجاد یک شعبه بانک کشاورزی در این شهر را بگیریم.
وی تامین چند مرحله بودجه برای تجهیز شهرداری، اخذ یک میلیارد ریال اعتبار از وزیر ورزش و جوانان برای دیوار کشی زمین فوتبال و جذب اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز فضاهای آموزشی، ورزشی و بهداشتی را از دیگر اقدامات موثر در اسلامشهر آق گل برشمرد.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه وجود تنها یک سالن ورزشی با زیربنای 400 مترمربع در شان جوانان این شهر نیست تاکید کرد: نیاز است با همکاری مردم و خیران این شهر و حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان مقدمات لازم برای احداث یک سالن جدید ورزشی مهیا شود.
کاظمی توسعه فضاها و تجهیزات آموزشی در مدارس این شهر را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تنها مدرسه کانکسی ملایر در این شهر است که با کمک بنیاد برکت مدرسه 9 کلاسه در حال ساخت است و تا قبل از بازگشایی مدارس باید تحویل شود.
وی ادامه داد: مرکز جامع سلامت این شهر نیز با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال شامل بخش هایی همچون آزمایشگاه، داروخانه و cpr در حال ساخت است.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز گفت: هفته گذشته وزیر ورزش و جوانان دستوری مبنی بر ابلاغ یک میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده برای زمین فوتبال اسلامشهر آق گل رسید که به محض ابلاغ و اختصاص این مبلغ دیوار کشی زمین فوتبال به اتمام می رسد.
رسول منعم اظهار داشت: با توجه به اینکه سیاست دولت اتمام طرح های ورزشی نیمه تمام است، چنانچه مردم و خیران این شهر حدود 40 درصد از هزینه ساخت سالن جدید ورزشی را کمک کنند، می توانیم ساخت سالن جدید ورزشی را شروع کنیم.
وی با بیان اینکه احداث یک سالن جدید ورزشی حداقل 9 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد افزود: این در حالیست که هم اکنون 80 طرح ورزشی نیمه تمام در استان داریم که از این تعداد 24 طرح در هفته دولت افتتاح می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان هفت طرح از این تعداد را مربوط به ملایر دانست و قول مساعد داد: در صورت آماده سازی فضا و مکان برای خانه ورزش در این شهر، تشک کشتی طبق درخواست مردم اسلامشهر آق گل را تامین می کنیم.
مدیرکل آب و فاضلاب روستایی همدان نیز به آمادگی این نهاد برای تحویل و انتقال آب اسلامشهر آق گل به آب و فاضلاب شهری اشاره و بیان کرد: این شهر دارای یک هزارو 100 انشعاب، یک حلقه چاه با آبدهی 20 لیتر در ثانیه، 15 کیلومتر شبکه و 700 مترمکعب مخزن است.
سید مصطفی هاشمی گفت: با فرض سرانه 200 لیتر آب مورد نیاز در روز برای هر نفر، حدود 12 لیتر آب مورد نیاز است که با توجه به مشکلات موجود و بروز مشکل برای تاسیسات، حفر یک حلقه چاه از ضرورت های مهم است.
در این نشست مدیران کل آموزش و پرورش و آب و فاضلاب شهری نیز قول های مساعد برای تحقق درخواست ها و نیازهای مطرح شده از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر را بر اساس اولویت دادند.
به گزارش ایرنا، اسلامشهر آق گل یکی از شهرهای تازه تاسیس ملایر با جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر است که با توجه به وجود روستاهای همجوار حدود 15 هزار تن در این شهر تردد می کنند.
در حال حاضر 510 دانش آموز در مقطع ابتدایی، 160 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و 60 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم در این شهر تحصیل می کنند که در بلند مدت نیاز به یک مدرسه ابتدایی دارد.
7528/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.