رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای وپهلوانی آذربایجان غربی گفت: ۸ زورخانه در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی آسیایی در مراسمی که به مناسبت اختتامیه هفته فرهنگ پهلوانی و زورخانه در زورخانه جهان پهلوان تختی ارومیه برگزار شد در خصوص زورخانه های فعال استان افزود: در حال حاضر دو زورخانه شهید باکری و جهان پهلوان تختی در ارومیه و ۶ زورخانه نیز در سطح استان فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم جوانان از این ورزش باستانی همچون والیبال و فوتبال استقبال کنند، یادآور شد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای یک ورزش سنتی و قدیمی است که البته امروز نیز مورد استقبال خوب جوانان قرار گرفته است.

آسیایی با بیان اینکه هیچ اسپانسری دراستان ازاین ورزش باستانی حمایت نمی کند تصریح کرد: مسئولین استانی ازاین ورزش باوجود اینکه ورزش قدیمی، باستانی وملی است حمایت کمرنگی داشته اند واین ورزش در آذربایجان غربی غریب مانده است.

وی گفت: اگر چه ورزش زورخانه ای یک ورزش دانش آموزی نیست،ولی از سوی وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش، تفاهم نامه ای به ثبت رسیده تا بتوانیم این ورزش را در سطح مدارس پیاده نموده و شوق و شعفی در میان دانش آموزان ایجاد کنیم.

رئیس هیئت ورزش های زورخانه ‌ای و پهلوانی آذربایجان‌ غربی درخصوص مسابقات این ورزش باستانی نیز خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه ای هم اکنون در ۱۸۳ کشور جهان شناخته شده و مسابقات کشوری و بین المللی برگزار می گردد و ورزشکاران استان تاکنون در بخش تیمی رتبه سوم کشوری و در میل بازی رتبه اول کشوری رابدست آورده اند.

وی ادامه داد: مکان سَردَم ( جایگاه مرشد) دارای ارزش و احترام بالایی است و اشعار حماسی، مذهبی و عاشقانه را در آنجا می خوانند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.