حمدالله چاروسایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شطرنجبازان خارجی از کشورهایی نظیر روسیه، اوکراین، گرجستان، جمهوری آذربایجان، عراق، مجارستان و چک امروز وارد همدان شدند.
وی بیان کرد: اغلب آنها سال قبل نیز در رقابت های اوپن ابن سینا حضور داشتند و امسال در جدول A و B با حریفان ایرانی رقابت می کنند.
چاروسایی از غیبت احسان قائم مقامی برای حضور در این رقابت ها خبر داد و افزود: قائم مقامی استاد بزرگ بین المللی شطرنج به دلیل مشکلات شخصی از حضور در این مسابقات انصراف داد.
وی خاطرنشان کرد: 12 داور با مدرک ملی و بین المللی این رقابت ها را قصاوت می کنند.
وی یادآور شد: تاکنون 300 شطرنج باز داخلی و خارجی در این رقابت ها نام نویسی کرده اند و مهلت ثبت نام تا فردا جمعه عصر تعیین شده است.
چاروسایی افزود: جدول A شامل بازیکنان دارای درجه استادی و بازیکنان دارای ریتینگ 2100 و بالاتر، جدول B شامل بازیکنان دارای درجه بین المللی پایین تر از 2100 و بدون ریتینگ و گروه C را شطرنجبازان رده سنی زیر 14 سال تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) حاکم بر مسابقات است و مسابقات جدول A در 9 دور، جدول B در 11 دور و جدول C در 9 یا 11 دور و به روش سوئیسی برگزار می شود.
سال گذشته استانیسلاو بوگدانوویچ (Bogdanovich Stanislav) استاد بزرگ شطرنج اوکراین قهرمان چهاردهمین دوره رقابت های شطرنج 'اوپن ابن سینا' شهر همدان شد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.