به گزارش ایرنا سید منصور برقعی روز پنجشنبه در جشن خودکفایی و توانمندی کارآفرینان زیر پوشش کمیته امداد استان همدان افزود: سال گذشته با 510 میلیارد ریال اعتبار سه هزار و 800 فرصت شغلی در این استان ایجاد شد که نشان می دهد با میانگین 150 میلیون ریال می توان برای حداقل یک نفر اشتغالزایی کرد.
وی با اشاره به اراده قوی خودکفا شدگان گفت: اشتغالزایی وظیفه اصلی کمیته امداد نیست، اما با احساس تکلیف و اراده افراد زیر پوشش نشان دادیم این امر دست یافتنی است.
برقعی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ششم امداد، ساماندهی و فعال کردن خیرین اشتغال است افزود: کار خیر در عرصه اشتغال، فضیلتی دو چندان دارد، چرا که به صدقه جاری تبدیل می شود و فرصت اشتغال هم برای دیگران ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: استان همدان دارای خیریه های قدیمی و خیرین خوشنام است که امیدواریم با نقش آفرینی آنان اتفاق های خوبی در اشتغالزایی رخ دهد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز گفت: از سال 74 تاکنون یک میلیون و 500 هزار فرصت شغلی توسط این نهاد ایجاد شده که از این تعداد 700 هزار خانواده خودکفا شده اند.
حجت‌الله عبدالملکی افزود: سال گذشته در نخستین سال اجرای برنامه ششم امداد 152 هزار فرصت شغلی از محل طرح های اقتصادی ایجاد شد که این میزان 10درصد بیشتر از برنامه پیش بینی شده بود.
وی ادامه داد: علاوه بر این، 18 هزار کاریابی نیز توسط این نهاد ایجاد و در مجموع 170 هزار نفر توسط کمیته امداد شاغل و به خود کفایی رسیدند.
عبدالملکی با اشاره به اینکه مهمترین مولفه قدرت اقتصادی در جهان امروز تولید است و تولید محصول اشتغال است گفت: مشاغل دانش بنیان می تواند آینده اشتغال کشور را متحول کند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد 70 هزار نفر دانشجو و 300 نخبه در بنیاد ملی نخبگان دارد اضافه کرد: این ها وارد حوزه های استارت آپ و فناوری اطلاعات می شوند و تراز اشتغال در کمیته امداد افزایش می یابد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با بیان اینکه پنج درصد منابع اشتغال کشور در اختیار این نهاد است ادامه داد: یک سوم کل بیکارهای کشور، مشتری های امداد هستند، که متناسب به این نیازمند یک سوم منابع اشتغال کشور هستیم.
وی افزود: مسئولان باید توجه داشته باشند که فضای کسب و کار کشور احتیاج به سازماندهی و ساماندهی دارد تا تحولی عظیم در اشتغال رخ دهد.
حدود یک میلیون و 600 هزار خانواده در کشور زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
گفتنی است، حدود 49 هزار خانواده نیازمند شامل 86 هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.