محمد محمدنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت مددجویی شهرستان ماکو نسبت به کل جمعیت این شهرستان در حال حاضر به 3.52 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه از طریق دولت، مبلغ 37 میلیارد و 720 میلیون ریال تسهیلات بانکی به مددجویان این نهاد اختصاص یافته است، اضافه کرد: 10 میلیارد ریال نیز از طریق منابع امدادی در اختیار مددجویان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این مدیریت با شروع برنامه پنج ساله ششم و از ابتدای سال جاری با اعطای تسهیلات در حوزه های صنفی، صنعت، کشاورزی، قالیبافی و دامپروری آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) چندی پیش سیاست‌های اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با اولویت مناطق مرزی، محروم و روستایی و اعطای امتیاز ویژه به برخی از مددجویان را ابلاغ کرد.
بر اساس این سیاست ها، از طریق استعدادسنجی، آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و اعطای وام، زمینه توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانوارهای نیازمند فراهم می شود تا نیازمندان در تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی نقش موثری داشته باشند.
در این بخشنامه مناطق مرزی، محروم و روستایی در اولویت اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارد و طرح های متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه یا طرح های منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا حمایت می‌شود.
علاوه بر این به مددجویان مجری طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان و کارآفرین و طرح‌های مربوط به اشتغال مردانی که با زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد ازدواج کنند یا سرپرستی ایتام را بر عهده گیرند، امتیاز ویژه اعطا می‌شود.
کل خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو یکهزار و 708 خانوار با سه هزار و 273 نفر جمعیت است که نسبت به جمعیت شهرستان از لحاظ خانوار 7.04 درصد و 3.52 از نظر جمعیتی تحت پوشش کمیته امداد ماکو است و از تمامی خدمات بهره مند هستند.
این شهرستان مرزی در شمال آذربایجان غربی و در مجاورت مرزهای ایران با ترکیه قرار دارد.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.