به گزارش ایرنا ، محمد ناصر نیکبخت روز پنجشنبه در جشن خودکفایی مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: از ابتدای سال جاری 146 جلسه اشتغال و سرمایه گذاری در استان برگزار شده که به طور قطع در کاهش نرخ بیکاری موثر بوده است.
وی ادامه داد: امروز نرخ بیکاری کشور بالای 12 درصد است اما همدان با نرخ بیکاری 8.2 درصد جزو سه استانی است که کمترین بیکاری را دارد.
نیکبخت گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مشارکت های ایجاد کسب و کار استان از 24 درصد به 11 درصد کاهش یافته است.
وی گفت: اگر امروز 2 هزار و 600 نفر از مددجویان کمیته امداد جشن خودکفایی می گیرند حاصل تلاش تمامی دستگاه های اجرایی استان است.
استاندار همدان افزود: سال گذشته ایجاد 19 هزار و 900 شغل توسط استان همدان تعهد شد که چند روز پیش مرکز آمار کشور اعلام کرد که برای 33 هزار و 657 نفر شغل در استان ایجاد شده است.
نیکبخت با بیان اینکه بانک های استان در سال 96 بیش از 14 هزار میلیارد تسهیلات از اعتبار خود پرداخت کردند ادامه داد: 13 هزار و 310 میلیارد ریال نیز از محل های تعیین شده اشتغال، تسهیلات پرداخت شد، که در مجموع بیش از 270 هزار میلیارد ریال تسهیلات به اشتغال استان تزریق شده است.
وی با قدردانی از مددجویان خودکفا شده گفت: افرادی که خود کفا شده اند نباید به حال خود رها شوند بلکه باید برای توسعه شغل آنها نظارت مستمر صورت گیرد.
امام جمعه همدان نیز گفت: فرصت شغلی در کشور زیاد است، اما دانشگاهها با صدور مدرک موجب شده که جوانان دنبال کار پشت میزی باشند.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی با اشاره به اینکه فرهنگ بیگانه جوانان را راحت طلب و پشت میزنشین بار آورده است گفت: هنر این است که هر انسان برای خودش کار ایجاد کرده و اشتغالزایی کند.
استان همدان بیش از یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد که از این میزان 86 هزار نفر در استان، از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند می شوند.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.