به گزارش ایرنا فعالیت گسترده و متنوع تاکسی های اینترنتی با عنوان های مختلف سبب شده تا خیل گسترده ای از رانندگان جویای کار نیز جذب این نوع کسب و کار شوند به طوریکه حتی در گوشه و کنار خیابان های شهر همدان شاهد تابلوهای سیار با عنوان استخدام راننده و درآمد میلیونی هستیم که نسبت به نام نویسی رانندگان متقاضی اقدام می کنند.
فعالیت این تاکسی ها موجب واکنش هایی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان نیز شده استبه گونه ای که جلسه امروز چهارشنبه این شورا به این موضوع مهم اختصاص یافت.

** تاکسی های اینترنتی چالش درآمدی برای تاکسیرانان
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تاکسی های اینترنتی فعال شده در سطح شهر درآمد تاکسیرانان همدانی را با مشکل مواجه کرده است.
کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: تاکسی های اینترنتی که ضابطه ای ندارند با فعال شدن با عنوان های مختلف در سطح شهر موجب کاهش درآمد تاکسی ها شده اند.
وی اضافه کرد: تاکسیداران همدانی به زودی مجهز به 'تاکسی اینترنتی' خواهند شد و شرکت 'آی تاکسی' این مسئولیت را برعهده خواهد داشت.
گردان بیان کرد: این طرح به طور حتم باعث تامین درآمد بهتر رانندگان تاکسی می شود.
وی با تاکید بر لزوم توجه به امور رفاهی و درآمدی تاکسیرانان همدانی گفت: هم اکنون سه هزار و 500 دستگاه تاکسی در سطح همدان فعال است که سفیران فرهنگی این شهر محسوب می شوند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: توجه به امور رفاهی و درآمدی تاکسیرانان باعث می شود تا خدمات دهی بهتری ارایه دهند و از سوی دیگر رفتار مناسب تر با مسافران داشته باشند.
گردان بیان کرد: همچنین تاثیر بسزایی در آسایش فکری رانندگان تاکسی و ارتقا فرهنگ ترافیک در سطح شهر خواهد داشت.
وی با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات تاکسی های اینترنتی توسط حوزه های شهرداری همدان گفت: سازمان زیباسازی شهرداری حق تبلیغ این نوع تاکسی ها را ندارد.
وی خواستار برخورد پلیس با تخلفات ترافیکی تاکسی های اینترنتی شد و افزود: این تاکسی ها مجوزی از شهرداری ندارند.
وی افزود: این تاکسی ها به هیچ عنوان مورد تایید شورای و شهرداری نیستند.

** تاکسی های اینترنتی باید مجوز قانونی دریافت کنند
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان گفت: تاکسی های اینترنتی باید مجوز قانونی دریافت کنند و تاکنون هیچ مجوزی از سوی شهرداری برای آنها صادر نشده است.
محمد پوروخشوری افزود: فعالیت این نوع تاکسی ها درآمد تاکسیرانان همدانی را تحت تاثیر قرار داده و باید نسبت به فعالیت آنها طبق قانون برخورد شود.
وی بیان کرد: پلیس باید نسبت به تخلفات ترافیکی تاکسی های اینترنتی نیز برخورد کند چرا که در طرح ترافیک به راحتی ورود کرده و اغلب مزاحمت هایی را برای پارک تاکسی ها در خیابان های منتهی به میدان مرکزی همدان دارند.
وی یادآور شد: این تاکسی ها شخصی هستند و مجوز عمومی بودن را ندارند.

** خدمات آی تاکسی به سود تاکسی ها است
نماینده شرکت 'آی تاکسی' در همدان نیز با بیان اینکه خدمات آی تاکسی به سود تاکسی ها است گفت: ای تاکسی دغدغه درآمدی و رفاهی تاکسی ها را کاهش می دهد و به سود این قشر است.
محمود جعفری افزود: خدمات متنوعی را در این سیستم طراحی و در مرحله اجرا قرار داده ایم که تحول خوبی را در این مجموعه ایجاد می کند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.