به گزارش ایرنا سمیع الله حسینی مکارم روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با ارائه برنامه خود برای تصدی پست شهرداری گفت: شهر را که شامل مردم و ظرفی است که مردم در آن زندگی می کنند را جدی بگیریم.
وی با بیان اینکه تهران یکی از کلان شهرهای زیبای دنیاست و پایگاه اصلی دانش و معرفت کشور است، اظهار کرد: تهران دارای ثروت‌های زیاد مادی و معنوی و منابع انسانی منحصر به فردی دارد.
سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه تهران دارای ظرفیت های ناشناخته اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است، عنوان کرد: شهرداری سازمانی است که ذاتا خدمات به مردم ارایه می کند و امانتی در دست ما است.
وی با بیان اینکه تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی است، گفت: در تدوین برنامه شهرداری دنباله رو این شعار هستم و برنامه ای دقیق تر و جامع تر و کامل تر از دوران نجفی ارایه خواهم کرد.
مکارم با اشاره به سند تحویل و تحول شهر تهران گفت: این سند دید شفافی از تهران ارایه کرده است .
این کاندید شهرداری تهران بیان کرد: مصوبه شورای شهر درباره برنامه سوم توسعه شهر تهران در برنامه آینده مورد توجه قرار گرفته است.
وی مطالبات مردم را مهم دانست و گفت: حمل و نقل و ترافیک، آلودگی هوا، آسیب های اجتماعی، تاب آوری شهر و فساد ستیزی از مطالبات مردم است و در برنامه خود به آن توجه داشته ام.
مکارم با بیان اینکه در برنامه خود، اقدامات اساسی در مجموعه های متعدد شهرداری تهران در نظر گرفته ام ، گفت: برنامه من تحقق پذیر و عملیاتی خواهد بود.
سرپرست شهرداری تهران با اشاره به چالش ها و تنگناهای پیش رو تاکید کرد: نبود درآمدهای پایدار، بدهی های شهرداری، 36 میلیارد پروژه ناتمام، استقراض از بانک ، ناکافی بودن حمل و نقل عمومی، وجود ترافیک و احداث مال ها و جانمایی نامناسب آن و ارایه پروانه های ساختمانی در باغات تهران از جمله چالش های شهر است.
وی با بیان اینکه در ابتدای دوره جدید شهرداری، شهر برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه شد، گفت: مسئولیت این کار بر عهده بنده گذاشته شد؛ با بررسی فرایند به این نتیجه رسیدم که فرایند نقد و غیر نقدی موجب نشت منابع مالی می شود.
وی افزود: در دوره جاری فرایند هولوگرام را تدوین و ریشه فساد در این حوزه بسته شد.
مکارم گفت: اگر عملکرد شهرداری در این 6 ماه مورد قبول است، با تلاش و حمایت شورای شهر بود.
وی با اشاره به برخی پرداختها در حوزه شهری گفت: با پرداخت 300 میلیارد تومان به تامین اجتماعی، پرداخت حقوق و دستمزد، توانستیم شهر را اداره کنیم.
مکارم با بیان اینکه شهرداری تهران مدیر درآمد می خواهد، عنوان کرد: امروز شفافیت، انضباط مالی و اطلاعات رسانی در شهرداری تهران وجود دارد.
سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه فساد در شهرداری کاهش یافته است، گفت: هیچ گزارشی از فساد مدیران در شهرداری در هشت ماه گذشته نداشته است.
وی، ایجاد سامانه زباله سوز، تبدیل 200 هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی به برقی، تبدیل زباله های آراد کوه به درآمد و ایجاد سالانه 120 هزار میلیارد تومان از زباله سوز را به‌عنوان برنامه آتی خود عنوان کرد.
مکارم تلاش برای اتمام و تکمیل خط 6و 7 و یک مترو و افزایش ظرفیت حمل و نقل مترو به 6 میلیون نفر را از برنامه های خود عنوان کرد و افزایش سهم قطار در حمل و نقل عمومی از 9 درصد به 20 درصد را از دیگر برنامه ها برشمرد.
وی گفت: در ارتباط با فضاهای تاریخی و فرهنگی در بافت فرسوده، برنامه داریم، چرا که تهران شهر تاریخی و فرهنگی است و باید تمام تاریخی و فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.
مکارم افزود: حفاظت و مرمت و احیای ساختمان های تاریخی با اولویت ساختمان های شهرداری در برنامه مورد توجه است.
وی همچنین تملک و صیانت از باغها را از دیگر موضوعات برنامه خود دانست.
مکارم با بیان اینکه فضای تعامل اجتماعی در شهر تهران کم است، افزود: برای نمونه امسال نوروزگاهها ‌را در بلوار کشاورز اجرا کردیم و این برنامه ها را ادامه خواهیم داد.
کاندید شهرداری تهران گفت: در شهرداری با کمک شورا و نمایندگان مجلس، توانستیم لایحه ارزش افزوده را احیا کنیم.
وی توجه به اقتصاد خلاق و دانش بنیان را از دیگر برنامه ها عنوان و گفت: 30 میلیارد تومان در بودجه امسال به استارت آپها اختصاص داده شده است.
کاندید شهرداری تهران با بیان اینکه باید به درآمد های گردشگری نیز توجه شود، گفت: تهران می تواند با پتانسیلی که دارد، مقصد گردشگری باشد و زمینه های فراهم شود که حتی شیعیانی کشورهای دیگر که به ایران وارد می شوند، از تهران نیز دیدن کنند.
مکارم با بیان اینکه در برنامه آتی برخی کارها را انجام نخواهیم داد، گفت: تا امروز با همه درآمد ها و اصلاح فرایند با حمایت شورا، شهر را اداره کردیم و قطعا شهرفروشی نخواهیم کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: حتی برای قطع یک درخت اغماض نخواهم کرد.
مکارم گفت: در انتخاب همکارانم انتخاب سیاسی نخواهم داشت و تخصص و پاکدستی را مدنظر خواهم داشت.
وی درباره مساجد و هیئت ها نیز خاطر نشان کرد: در این حوزه حمایت می کنیم اما در اجرای فعالیت آنها مداخله نخواهیم کرد.
سرپرست شهرداری تهران ادامه داد: شاید اگر برای پل صدر مطالعه بیشتری داشتیم ، هزینه آن را به مترو اختصاص می دادیم.
مکارم با بیان اینکه در دنیا مرسوم است که در پروژه های مهم از مردم نظر سنجی می کنند، گفت: در پروژه های مهم باید از افکارعمومی نظر سنجی کرد.
وی در ادامه گفت: یک ریال از پول شهرداری را بدون نظر شورا و تخصیص در شورا هزینه نخواهیم کرد.
وی گفت: تعامل با شورای شهر، مجلس و دولت و سایر نهادها خواهیم داشت و شفاف سازی و مبارزه با فساد را مطلوب تر کرده و اقتصاد پایدار را دنبال می کنیم.
مکارم عنوان کرد: اگر شورا بمن اعتماد کند، بر اساس خرد جمعی و تعامل شهر را اداره خواهم کرد.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع برنامه های کاندیداهای تصدی پست شهرداری تهران ، 23 اردیبهشت ماه، شهردار را انتخاب می کنند.
تهرام/1109/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.