در این یادداشت آمده است: پدیده زباله گردی یا زباله دزدی از مشاغل کاذب و عجیب دنیای کنونی است که دست بر قضا شهر کرمانشاه هم بدجور گرفتار آن شده است.
براساس برخی آمارهای غیررسمی روزانه بیش از هزار نفر در سطح شهر کرمانشاه مشغول دزدی از سطل های بزرگ آشغال در سطح شهر هستند و به گفته آرش رضایی شهردار کرمانشاه روزانه مبلغی بیش از 400 میلیون ریال (که در ماه معادل 12 میلیارد ریال) از همین محل به شهرداری کرمانشاه ضرر وارد می شود چرا که شهرداری با شرکت بازیافت قرارداد منعقد کرده و بابت ضایعات پلاستیکی و فلزی و ... سطل های آشغال از این شرکت پول دریافت می کند که به دلیل هجوم آشغال دزدها به سطل های زباله سطح شهر، تقریبا تمام ضایعات فلزی و پلاستیکی قابل بازیافت زباله های شهر توسط این سارقین آشغال دزد، دزدیده شده و عملا این رقم از درآمد شهرداری کسر می شود.
خلاصه این شرایط به یک فاجعه بصری و حتی زیست محیطی برای شهر تبدیل شده چرا که علاوه بر زشت بودن دیدن افرادی که سر در سطل های زباله کرده اند، این امر باعث مشکلات عدیده دیگری هم برای شهر می شود که از جمله آن می توان به ریختن شیرابه زباله ها در سطح شهر و بوی تعفن آن اشاره کرد.
چون زباله دزدها برای پیدا کردن ضایعات پلاستیکی و فلزی مجبورند کیسه های زباله در سطل های آشغال را پاره کرده و به زیر و رو کردن آن بپردازند که این امر موجب ریخته شدن شیرابه زباله ها در سطل های زباله و در ادامه ریخته شدن همین شیرابه زباله در مسیر تردد کامیونهای زباله بر در سطح شهر می شود به گونه ای که رد و نشان این شیرابه ها کل سطح شهر را در بر می گیرد.
خلاصه اینکه این هزار زباله دزد شهر کرمانشاه علاوه بر تحمیل خسارت روزانه 40 میلیون تومان به شهرداری موجب به هم ریختگی فضای بصری شهر می شوند که نیاز است مسئولان امر چاره ای عاجل برای آن بیندیشند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.