به گزارش ایرنا از فرمانداری پارس آباد ، عدالت حاجی پور روز پنجشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند و نقش آن در مسائل زیست محیطی افزود: در صورت عدم توجه به معیارهای زیست محیطی در جمع آوری ، حمل و دپو و دفن زباله ها و عدم کنترل شیرابه های زباله ها سرمایه های طبیعی و بهداشت عمومی به خطر خواهد افتاد و این امر در بلند مدت فاجعه آفرین است.
وی با بیان اینکه برای شناسایی و مطالعه و رفع معارض محل دفن زباله دایمی شهرستان تلاش زیادی توسط توسط فرماندار ، دادستان ، اداره منابع طبیعی ، شهرداری ها و بخشداری شده و طرح ها تحویل شهرداری پارس آباد شده گفت: شهرداری باید نسبت به فنس کشی و حفظ و حراست از این محل و دفن اصولی زباله و تلاش برای استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی در بازیافت زباله ها برنامه داشته باشد.
وی همچنین به محل های دپو موقت زباله اشاره کرد و خواستار مدیریت حمل زباله ها و هماهنگی شهرداری ها و دهیاری ها با نظارت بخشداری ها در شیوه دپو و مدت زمان انباشت موقت زباله در این محل ها شد.
او گفت: این محل ها نباید به گونه ای استفاده شود که با انباشت و تراکم بیش از اندازه زباله، شیرابه ها و پلاستیک های آن وارد طبیعت شده و بوی بد زباله مردم حاشیه را اذیت کرده و چهره شهر و روستاها را غیربهداشتی جلوه دهد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.
فقط در شهر اردبیل روزانه 300 تن زباله تولید، جمع آوری و دفع می شود و جمع آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 300 ریال هزینه دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.