به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد بر اساس این مصوبه شهردار و سازمان مدیریت پسماند برای مطالعه و تدوین طرح جامع مدیریت شهر اراک در اسرع وقت اقدام کند و سازمان مدیریت پسماند نیز باید به صورت دوره ای شستشوی سطل های مکانیزه جمع آوری زباله در شهر با آب گرم و دستگاه واتر جت انجام دهد و حداکثر تا پایان آذرماه امسال طرح خود را برای مهار شیرابه های خروجی از سطل های مذکور به شورای شهر ارسال کند.
بر اساس این مصوبه سازمان مدیریت پسماند نسبت به سایت مکانی مناسب و بهداشتی برای استحمام پرسنل مشغول به کار در سایت پردازش و دفن پسماند تا پایان آذرماه امسال باید اقدام و نتیجه را به شورای شهر اعلام کند.
در راستای این مصوبه مقرر شد سازمان مدیریت پسماند برنامه ای علمی و عملیاتی برای بی خطر سازی پسماندهای عفونی و بیمارستانی و کنترل شیرابه های ناشی از آن پس از دفن برای جلوگیری از آلودگی های منابع طبیعی و زیست محیطی تهیه و این سازمان برای توسعه و ترویج فرهنگ سازی و آموزش شهروندان در حوزه مدیریت پسماند برنامه های منظمی تدوین کند.
تفویض اختیار به نادر اخوان و اصغر علیخانی معاونان برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و مالی اقتصادی شهرداری اراک به استناد تبصره ذیل ماده 54 قانون شهرداری ها، ارسال سه نسخه تفریغ بودجه سازمان میوه و تره بار اراک به مبلغ سه میلیارد و 752 میلیون و 876 هزار و 745 ریال و 50 درصد تخفیف برای آسفالت محوطه حیاط ساختمان فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دیگر مصوبات این نشست بود.
در این نشست مقرر شد شهرداری اراک ظرف یک هفته تمام اطلاعات مربوط به پارک بانوان این شهر را شامل هزینه ایجاد شده تا این تاریخ، منابع مورد نیاز برای تکمیل و محل آن در بودجه و برنامه زمان بندی برای اتمام طرح به شورای اسلامی کلانشهر اراک ارسال کند.
همچنین در این نشست مطرح شد که ارایه گزارش پیشرفت طرح فردین پور اراک مورد تایید نیست و بایدبا تشکیل کمیته ای ویژه بررسی این طرح با دقت انجام شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.