امید وفایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: علاوه بر برگزاری کارگاه های دانش افزایی به عنوان بخش جنبی جشنواره، بخش مبل و منبت نیز با توجه به ملی شدن این هنر در جشنواره در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به استقبال بسیار خوب هنرمندان در بخش جنبی فیلم و عکس مبل و منبت جشنواره آگر افزود: آثار ارسالی به جشنواره توسط داوران بومی در حیطه فیلم و عکس و یک نماینده از حوزه مبل و منبت ملایر داوری می شود.
رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر با بیان اینکه مبل و منبت در حیطه هنرهای بصری همچون فیلم و عکس قابلیت های ویژه ای دارد بیان کرد: این در حالیست که به راحتی می توانیم برندهای منطقه را در قالب یک داستان بیان کنیم.
وفایی ادامه داد: این فیلم داستانی می تواند یک داستان درام از زندگی اجتماعی مردم، یا در حیطه زندگی افراد منبت کار و یا خود هنر مبل و منبت باشد و در فضای هنری کاربردی تر باشد.
وی با اشاره به اینکه تماشاگر با دیدن داستان به بک گراند کار نیز توجه می کند تاکید کرد: چنانچه در حوزه مبل و منبت به شکل طراحی داستان، فیلم و عکس وارد شویم، تاثیرگذاری آن بسیار بیشتر از تیزرهای تبلیغاتی است.
وفایی افزود: ساخت فیلم می تواند وجهه هنری و فرهنگی مبل و منبت ملایر را ارتقا دهد که در این راستا انجمن سینمای جوانان ملایر قصد دارد سال آینده فیلم هایی با محوریت مبل و منبت تهیه کند و بستر داستان در فضای کارگاه های مبل و منبت می گذرد.
مدیر اجرایی جشنواره منطقه ای سینمای جوان 'آگر' گفت: در بخش عکس نیز کانون عکاسان انجمن سینمای جوان ملایر در حوزه مبل و منبت بسیار خوب ورود پیدا کرد و با فراخوان جشنواره فضای خوبی در این زمینه ایجاد شد.
وفایی یادآور شد: عکاسان هنرمند ملایری عکس های بسیار خوبی را تهیه و ارسال کرده اند که می تواند مجموعه نمایشگاهی خوبی از دستاوردهای مبل و منبت ملایر باشد.
وی افزود: با توج به اینکه ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت ایران ثبت شده است، این جشنواره و بخش های جنبی آن می تواند ظرفیت های این هنر صنعت را به خوبی معرفی کند.
وفایی اظهار داشت: همچنین در شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان تعدادی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ملایر از زمان تشکیل تاکنون نمایش داده می شود.
وی گفت: بزرگان و هنرمندان پیشکسوت ملایر در عرصه سینما و تلویزیون نیز در این جشنواره حضور دارند که 'مسعود جعفری جوزانی' کارگردان و نویسنده مطرح کشور میهمان ویژه این جشنواره است.
به گزارش ایرنا، شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در سه موضوع عکس، فیلم و فیلمنامه از 15 تا 18 شهریورماه امسال با حضور 11 استان کشور در شهرستان ملایر برگزار می شود.
7528/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.