خادمی عصر پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی راه آهن همدان تهران افزود: ساخت و توسعه راه آهن و اتصال شبکه ریلی در مراکز استان ها از برنامه های زیربنایی بود که تبلور یافت.
وی با بیان اینکه برای اجرای این میزان خطوط ریلی 37 کیلومتر تونل، 17 کیلومتر پل و 110 میلیون مترمکعب خاکبرداری در کشور انجام شده است ادامه داد: در سال 96 حدود 440 کیلومتر ریل گذاری در کشور اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: با اجرای 540 کیلومتر ریل گذاری در سال جاری مراکز استان های گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به شبکه ریلی متصل می شوند.
به گزارش ایرنا، با همت دولت تدبیر و امید، راه آهن همدان - تهران به طول 267 کیلومتر به عنوان دومین خط ریلی استان همدان سال گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان مورد بهره برداری قرار گرفت.
این خط ریلی در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند و 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شد.
تکمیل راه آهن غرب کشور 2.5 دهه به طول انجامید و در حال حاضر این طرح ملی 27 سالگی خود را پشت سر می گذارد.
این راه آهن یک خطه 605 کیلومتر طول دارد که از اراک (سمنگان) آغاز و با عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، سرپل ذهاب و قصرشیرین در نهایت به مرز خسروی می رسد، سپس به راه آهن عراق و از آنجا به بندر لاذقیه سوریه، دریای مدیترانه و اروپا متصل می شود.
این خبر در حال تکمیل است ...
7523/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.