به گزارش ایرنا علی اصغر زبردست روز پنجشنبه در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا با فعالان اقتصادی همدان اظهار داشت: همدان به عنوان معین اتاق بازرگانی جمهوری غنا برگزیده شده است که این امر زمینه را مهیا کرده تا با قدری هوشمندی بتوان طرح های بزرگی را در آن کشور پایه گذاری کرد.
وی افزود: تا کنون چندین تیم اقتصادی همدان ازکشورغنا بازدید کرده است و باید از قابلیت های آن باید به خوبی بهره ببریم.
زبردست با قدردانی از حمایت و تعامل خوب سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا گفت: هم اینک شرایط فعالیت برای فعالان اقتصادی در این کشور آسان سازی شده است.
رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به قابلیت های کشاورزی، معدنی و صنایع دستی در همدان گفت: مبل و منبت و سفال استان همدان شهره همگان است و شهرهای لالجین، ملایر و تویسرکان شهرهای دارای شهرت جهانی در زمینه تولید این صنایع دستی هستند.
وی وجود سه هزار و 500 فارغ التحصیل کشاورزی و هفت هزار و 500 دانش آموخته فنی و مهندسی را از قابلیت های استان همدان دانست و اضافه کرد:جمهوری غنا، محل بسیار خوبی برای به نمایش گذاشتن توانمندی نیروی انسانی متخصص همدان است و به تازگی نیروهای فنی مهندسی همدان در عراق کارهای بسیار خوبی آغاز کرده اند.
زبر دست با بیان اینکه همدان سومین استان در زمینه مواد معدنی است خاطرنشان کرد: سوق دادن همدان به سمت صنعتی شدن از اولویت های مسئولان است و در این راستا نیز می توانیم در جمهوری غنا سرمایه گذاری داشته باشیم.
سفیر ایران در غنا امروز میهمان همدان است و از نزدیک با ظرفیت ها و توانمندی های این استان در عرصه صنعتی و کشاورزی آشنا می شود.
7527/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.