به گزارش ایرنا، مهدی نوروزیان روز یکشنبه در نخستین گردهمایی ملی مسئولان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران در همدان اظهار داشت: طبق مصوبه دولت درباره ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، دستگاه ها مکلف شدند بخشی از وظایفی که زمینه ارائه آن از طریق سامانه های الکترونیکی فراهم است را از این طریق ارائه دهند.
وی اضافه کرد: در این راستا سازمان تصمیم گرفت که سامانه ای تحت عنوان 1666 راه اندازی کند که وظیفه آن پاسخگویی به درخواست های مردم، بیمه شدگان و شرکای کاری است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت درباره شیوه کار این سامانه اظهار داشت: مردم در تماس با سامانه 1666 درخواست های مرتبط با وظایف سازمان را به اپراتورها ارائه می دهند و این درخواست ها به تناسب موضوع بررسی می شود.
نوروزیان افزود: اگر فردی نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد در همان لحظه مشاوره لازم از طریق کارشناس به متقاضی ارائه می شود.
وی اضافه کرد: اگر شکایت و انتقاد از نحوه ارائه خدمت از این طریق به اپراتورها بازگو شود نیز آنها بیمه شدگان را به کارشناسان سه حوزه تخصصی سازمان شامل بیمه گری، نظارت، بررسی و رسیدگی به اسناد ارجاع می دهند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت ایران گفت: اگر درخواست فرد شاکی نیازمند بررسی دقیق باشد پس از طی این فرایند، پاسخ به وی اطلاع رسانی می شود.
نوروزیان اضافه کرد: پیشنهاد و درخواست تقدیر از همکاران بیمه سلامت نیز در سامانه ثبت و ضبط شده و به واحد مربوطه ارجاع داده می شود.
وی با بیان اینکه تمامی مکالمات و تماس های مردم با سامانه 1666 ضبط می شود، گفت: در این ارتباط یک کد رهگیری به تماس گیرنده برای پیگیری شکایت ارائه می شود تا از این طریق فرایند رسیدگی به درخواستش را پیگیری نماید.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت ایران افزود: این سامانه به صورت آزمایشی و غیررسمی فعالیت خود را از هفته گذشته آغاز و انتقاد و پیشنهادهای مردم را ثبت کرده است.
نوروزیان اضافه کرد: پیش از اطلاع رسانی و راه اندازی رسمی این سامانه، در این هفته گذشته به صورت میانگین روزانه 250 تماس با سامانه 1666 برقرار شده که بیشتر تماس ها، درخواست رسیدگی به اسناد و فرانشیز داروها بوده است.
وی گفت: بیمه سلامت از سازمان های پیشرو در امر ارائه خدمات الکترونیک است به نحوی که تائید دارو را از سال های گذشته به شیوه الکترونیک انجام می داد.
نوروزیان با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: با توجه به تاکیدهای صورت گرفته و جامعه بزرگی که سازمان بیمه سلامت زیر پوشش دارد، به طور حتم هر نوع خدمتی را که بتوان به صورت الکترونیک به مردم ارائه کرد بسیار ارزشمند است.
60 درصد مردم استان همدان معادل یک میلیون و 50 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.