مهرداد پهلوان زاده روز جمعه در حاشیه برگزاری رقابت های شطرنج جام ملت های آسیا در همدان به خبرنگاران افزود: این رقابت ها برای ما بسیار حایز اهمیت است به ویژه اینکه بهترین ترکیب تیم ملی تاریخ شطرنج کشورمان مقابل حریفان قدرتمند آسیایی برای کسب مقام تلاش می کند.
وی اضافه کرد: حریفان اصلی ما کشورهای هند و چین هستند و می خواهیم در شرایط میزبانی بتوانیم مقام قهرمانی مسابقات را تصاحب کنیم.
پهلوان زاده بیان کرد: البته کار سختی در پیش داریم چرا که سایر تیم ها نیز از حریفان قدرتمند به شمار می روند منتهی به طور قطع برای اول تا سومی با حریفان جدال می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امید اصلی ما کسب مقام قهرمانی است و با ترکیبی که اکنون در اختیار داریم، این هدف نزدیک است هر چند در بخش بانوان شرایط سختی در پیش داریم.
پهلوان زاده یادآور شد: تیم قهرمان این دوره از رقابت ها به مسابقات شطرنج تیمی قهرمانی جهان اعزام می شود که برای ما کسب این مهم بسیار حایز اهمیت است.
وی با قدردانی از میزبانی شایسته همدان در برگزاری این مسابقات گفت: همدان امسال میزبان رویداد 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیاست و امیدوارم جام ملت های شطرنج بتواند تبلیغ مناسبی برای این استان باشد.
رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به رتبه 28 ایران گفت: با درخشش ملی پوشان در این دوره از بازی ها می توانیم دو سه پله در رتبه بندی جهانی پیشرفت کنیم.
وی دلیل شرکت نکردن برخی تیم های آسیایی به خصوص در بخش بانوان را دوری مسافت دانست و گفت: خستگی راه ناشی از طولانی بودن مسیر سبب شد تا برخی تیم ها حضور نداشته باشند هر چند مدعیان اصلی قاره آسیا در مسابقات هستند.
همدان از امروز تا سیزدهم مردادماه جاری میزبان رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا در دو بخش مردان و بانوان است.
نزدیک به 150 ورزشکار از کشورهای مختلف آسیایی در این رقابت ها حضور دارند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.