سرهنگ علی فکری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از تخلف های که به تازگی شاهد افزایش آن و بروز سوانح فوتی هستیم، تردد با سرعت غیرمجاز است.
وی اضافه کرد: طبق ماده 126 تا 131 آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیشترین علت بروز سوانح رانندگی به ویژه در معابر درون شهری تخطی از سرعت مجاز است.
رئیس پلیس راهور همدان بیان کرد: با آغاز طرح برخورد با خودروهای حادثه ساز، یک هزار و 550 خودرو به علت تردد با سرعت غیرمجاز در 2 هفته گذشته اعمال قانون شدند.
سرهنگ فکری اظهار داشت: رانندگان خودروهایی که 50 کیلومتر بیش از سرعت تعیین شده تردد داشتند 2 میلیون ریال جریمه شدند همچنین نمره منفی در سوابق آنها درج شد.
وی اضافه کرد: همچنین ماموران راهور رانندگانی را که 30 کیلومتر بیش از حد مجاز تردد داشتند 600 هزار ریال جریمه کردند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: بیشترین میزان برخورد با رانندگان متخلف در بلوارهای شهید احمدی روشن، آیت الله نجفی، شهید همدانی و بلوار امام (ره) صورت گرفته است.
سرهنگ فکری تاکید کرد: تردد با سرعت غیرمجاز در معابر درون شهری، قدرت عکس العمل راننده هنگام مواجهه با خطر را کاهش می دهد و راننده نمی تواند به موقع واکنش نشان داده و از بروز سانحه جلوگیری کند.
2 فقره سانحه فوتی در اواسط تیرماه سالجاری در بلوار شهید احمدی روشن به واسطه رانندگی با سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه رخ داد که منجر به مرگ چهار تن و مجروحیت 6 نفر شد.
15 تن در سه ماه نخست امسال در سوانح درون شهری همدان جان باختند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.