محمد فتحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد ناوگان ریلی، توسعه ناوگان هوایی و ایجاد موتور آمبولانس از توفیقات دولت تدبیر و امید است.
وی اضافه کرد: 270 دستگاه موتورلانس در 2 سال گذشته به ناوگان اورژانس کشور افزوده شده و خرید 500 دستگاه جدید نیز در دستور کار است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اورژانس کشور بیان کرد: حدود 60 درصد ناوگان اورژانس کشور به علت ارائه خدمت بیش از استاندارد پیش بینی شده و حضور در نقاط سخت گذر دچار فرسودگی شدند.
فتحی گفت: درصدد دریافت مجوزی برای نوسازی یک هزار دستگاه آمبولانس فرسوده اورژانس بوده تا خودروهای نو وارد چرخه شوند.
وی ادامه داد: برای خرید یک دستگاه آمبولانس باید 10 میلیارد ریال هزینه کرد بنابراین وقتی سخن از خرید یک هزار دستگاه خودرو به میان می آید باید دشواری های پیش روی این کار هم لحاظ شود.
وی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی یک آمبولانس از بدو قرارداد به مدت 10 سال می تواند کار کند در حالیکه پنج سال از این زمان تنها برای شماره گذاری آمبولانس صرف می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اورژانس کشور، کمبود نیرو را از دیگر چالش های پیش روی این سازمان عنوان کرد.
فتحی بیان کرد: بسیاری از پایگاه های امداد جاده ای اورژانس دارای نیروی کافی نیستند و به این راحتی نمی توان نیروی لازم را تامین کرد.
وی اضافه کرد: 13 هزار و 200 تن در اورژانس مشغول به فعالیت هستند و هم اینک با 6 هزار کمبود نیرو مواجه هستیم.
وی ادامه داد: در حال رایزنی بوده تا بتوان این مشکل را بر اساس ماده 16 قانون خدمات کشوری و مدیریت پیمان رفع کرد و در این راستا با سازمان امور استخدامی کشور رایزنی برای دریافت مجوز استخدام نیرو شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.