به گزارش ایرنا عباس ملک حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملایر جزو 6 مرکز کشت بافت در ایران است که از یک برگ صدها گونه از همان گیاه تولید می شود.
وی افزود: قرار است تا سه ماه آینده 150 هزار گلدان از گونه های تکثیر یافته تحویل و به بازار عرضه شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ملایر دارای معتبرترین کلکسیون های گل بنفشه آفریقایی است که وارد مرحله تجاری خواهد شد، بیان کرد: محققان این دانشگاه می توانند با یک برگ گیاهانی همچون گیاهان تزئینی، مینیاتوری، گیاهان نادر، گران قیمت و در حال انقراض صدها گونه تولید و تکثیر کنند.
ملک حسینی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر پذیرای تمامی محققان، پژوهشگران، اهل فن، ایده و تکنولوژی است، افزود: هم اکنون مرکز رشد دانشگاه فعال است و تمامی امکانات و تجهیزات را در اختیار محققان قرار می دهیم.
وی گفت: در حال حاضر 2 طرح مهم پرورش چوب با رشد سریع و کشت گونه جدید انگور مقاوم به سرما و خشکی در این دانشگاه در دست اقدام است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر ادامه داد: با توجه به اینکه ملایر شهر ملی منبت است، در صدد پرورش و تولید چوب هایی با رشد سریع برای استفاده مبل و منبت هستیم که پشتوانه ای برای این صنعت است.
ملک حسینی همچنین تولید کانکس تاشو را از دیگر افتخارات محققان ملایری عنوان کرد و افزود: پس از زلزله کرمانشاه یک مرکز تحقیقات اسکان پس از حوادث غیرمترقبه توسط اساتید این دانشگاه راه اندازی شد که در سه مرحله ساخت مسکن موقت، نیمه موقت و دائمی فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: نخستین محصول این مرکز تولید کانکس های تاشو بود که حدود 100 میلیون ریال هزینه هر کانکس است و در عین حال خرید آن با توان مردم و دولت سازگاری دارد.
وی با بیان اینکه این کانکس ها قرار است پس از تولید انبوه وارد مرحله تجاری شود، ادامه داد: خانه های گنبدی یا نیمه موقت هم برای نخستین بار در ایران توسط این مرکز در حال ساخت است که شامل اتاق های بتنی است که با پیچ و مهره به هم وصل می شوند.
وی تاکید کرد: ما از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت می کنیم و مجوزهای لازم را برای هرگونه سرمایه گذاری و یا مشارکت در طرح های دانشگاه ارائه می دهیم.
ملک حسینی بیان کرد: در حال حاضر مرکز پرتو درمانی در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در حال ساخت است و ساختمان آن گود برداری شده و منتظر خرید دستگاه آن هستیم.

**دانشگاه آزاد ملایر پیشتاز در اجرای طرح دانشجوی طلایی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر همچنین با اشاره به اجرای طرح دانشجویی طلایی به عنوان یکی دیگر از موفقیت های این دانشگاه گفت: ما می خواهیم دانشجوی ما توانمند و به ابزار و تخصص های لازم برسد.
ملک حسینی افزود: در راستای اجرای این طرح دانشجویان ما در حین تحصیل تمام نرم افزارها، کارگاه ها، دوره هایی که به صورت تخصصی مورد نیاز است را آموزش می بینند.
وی با بیان اینکه این طرح در هیچ مرکز دانشگاهی هنوز اجرا نشده، یادآور شد: دانشجویان این دانشگاه در حین تحصیل همچنین تمامی دوره های آموزش زبان انگلیسی را فرا می گیرند.
وی راه اندازی دانشکده پزشکی و پیراپزشکی را نیز حاصل تلاش مسئولان، نمایندگان ملایر و سفر پر برکت وزیر بهداشت و درمان به این شهرستان عنوان کرد و گفت: از بهمن ماه سال گذشته این دانشکده در 2 رشته پرستاری و اتاق عمل با ظرفیت 40 دانشجو شروع به فعالیت کرد.
وی ادامه داد: در مجموع 10 میلیارد ریال برای ساختمان و تجهیزات این دانشکده هزینه شد و از سوی وزارت بهداشت و درمان برای سال تحصیلی مهر و بهمن امسال ظرفیت پذیرش 25 دانشجو برای هر رشته اعلام شده است.
ملک حسینی اظهار داشت: این دانشکده ظرفیت پذیرش پنج هزار دانشجو در رشته های مختلفی همچون تغذیه و علوم آزمایشگاهی دارد.
وی اضافه کرد: در برنامه دانشگاه است که سالانه 2 رشته جدید را به رشته های دانشکده پزشکی و پیراپزشکی اضافه کنیم.
وی گفت: در حال حاضر اخذ رشته های کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و سلامت را در نوبت داریم و منتظر اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان هستیم.
ملک حسینی افزود: با توجه به فعالیت سه بیمارستان و 90 پزشک متخصص در ملایر، تمامی زیرساخت ها و تجهیزات لازم برای رشته پزشکی را در صورت موافقت وزارت بهداشت و درمان را داریم.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر تنها مرکز دانشگاهی است که با آکادمی علوم کشور بلاروس تفاهم نامه مشترک علمی امضا کرده است و قرار است همکاری های مشترک علمی همچون تبادل استاد و دانشجو و استفاده از تجربه های علمی داشته باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر ادامه داد: علاوه بر بلاروس، امضای تفاهم نامه مشترک علمی با کشور نیوزیلند را نیز در دست اقدام داریم.
ملک حسینی حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه ها و تبدیل این واحد آموزشی به دانشگاه کارآفرین را از اهداف مهم برشمرد و بیان کرد: نخستین دانشگاهی هستیم که به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت می کند و در صدد است نسل کارآفرین تربیت کند.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ملایر باید موتور توسعه این شهر باشد که بر همین اساس تاکنون دستاوردهای خوبی را کسب کرده ایم.
به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر هم اکنون دارای سه هزار و 200 دانشجو است که در 100 رشته از مقطع کاردانی تا دکترا مشغول به تحصیل هستند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.