به گزارش ایرنا، محمد ناصر نیکبخت روز شنبه در دیدار با معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: گردشگری از اولویت ‌های اساسی توسعه استان است و همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 انتخاب و میزبان وزرای گردشگری کشورهای آسیایی و اجلاس اعضای سازمان جهانی گردشگری است.
وی با بیان اینکه این مهم نشان می دهد که همدان در سطح جهان شناخته شده است، اضافه کرد: این استان یکهزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری دارد و با این ظرفیت می توان در بحث توسعه استان، باتوجه به مشکل آب، سطح زیر کشت و تغییر اقلیم، محور توسعه را بر گردشگری و تقویت صنایع تبدیلی گذاشت.
نیکبخت ادامه داد: البته صنعت در استان همدان در این چند سال توسعه داشته است که نمونه های آن ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی، 2 واحد پتروشیمی و یک پالایشگاه، سیمان و واحدهای دیگر صنعتی است.
وی با بیان اینکه همدان در این چند سال در گردشگری توانست خود را نشان دهد و کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است، بیان کرد: اعتبارات استانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این سال ها پنج برابر داده شد.
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست گفت: نگاه توسعه ای استاندار همدان و اقدامات خوبی که در این خطه انجام شده، درکنار فضای وحدت و همدلی این استان قابل تقدیر است.
سعید ده نمکی افزود: در شرایطی که دشمنان می خواهند با اعمال تحریم های ظالمانه درها را بر روی ما ببندند، ما باید با برگزاری رویدادهای گردشگری کاری کنیم که درها باز شود و این یک سرمایه گذاری تاریخی است.
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ما باید به لایه های تمدن جهانی بپیوندیم، گفت: از کمک به رویدادهای همدان دریغ نخواهم کرد.
وی اظهار داشت: همدان به خوبی در مسیر توسعه قرار دارد و در دراز مدت نقشه راه مناسبی را برای توسعه فرهنگی و استفاده از ظرفیت گردشگری این منطقه باید تهیه کنیم که مهمترین مولفه آن عامل انسانی است.
ده نمکی گفت: تربیت نیروی انسانی برای جذب گردشگری بسیار مهم است و تربیت نیروی انسانی در مراکز آموزش عالی استان باید به عنوان پایلوت کشوری باشد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.