به گزارش ایرنا، امیر عظیمی یکی از سرمایه داران جوان و اقتصادی استان همدان سال قبل در حالیکه تنها چند بازی تا پایان دور مقدماتی لیگ دسته دوم فوتبال کشور باقی بود، مسئولیت مدیریتی پاس را پذیرفت؛ هر چند تلاش او و تزریق منابع مالی بسیار خوب هم مانع از سقوط این تیم به لیگ سه نشد چرا که ضعف کادر فنی مجال ماندگاری پاس در لیگ 2 را نداد.
حتی با سقوط پاس میل به حمایت از این تیم برای حضور در لیگ دسته سه دیده نشد تا احتمال انحلال این تیم قوت بگیرد.
با این حال این مدیرعامل جوان که هیچ گونه قصوری در سقوط پاس نداشت، پذیرفت تا امسال هم سکان مدیریتی این باشگاه را برعهده بگیرد تا نه تنها از انحلال آن جلوگیری کند بلکه با خرید امتیاز لیگ دسته 2 بار دیگر شور و هیجان را به فوتبال همدان ببخشد.
با این حال خرید امتیاز لیگ دسته دومی با هدف احیای دوباره تیم پاس شاید از نگاه فنی و تخصصی تکرار اشتباه در تداوم حیات این تیم باشد؛ اما در صورتیکه تدبیر مدیریتی لحاظ شود چه بسا منجر به تولد دوباره این تیم نیمه جان شود.
تیم پاس از سال 86 که مبنای انتقال آن از تهران کلید خورد، تاکنون نتوانسته حداقل انتظار دوستدارنش را برآورده کند و سه سقوط تلخ و تاریخی برای تیمی رقم خورد که مکتب 65 ساله را در فوتبال ایران یدک می کشد.
تیمی که با تک ستاره نقش بسته به روی پیراهنش، خاطرات شیرین قهرمانی در فوتبال باشگاهی آسیا را تداعی می کند اما امروزه قامت آن شکسته و جایگاهش مخدوش و هوادارانش مغموم شده اند.
ضعف مدیریتی، منفعت طلبی و سهم خواهی، نبود نظارت مالی و حقوقی و تصمیم های پراشتباه در این تیم سبب شد تا در این سال ها، بارها زمین گیر شده و طعم تلخ سقوط را به دفعات نصیب هواداران زخم خورده اش کند.
پاس زاییده مکتبی است که در آن پاکی، استقامت و سرافرازی سرلوحه قرار داشت اما در همدان هر سه واژه ارزشمندی که به عنوان شعار همیشگی پاس زبانزد خاص و عام بود، دیده نشد و به پژمرده گی، انزوا و سقوط تبدیل شد.
تیمی که به گفته مسئولان اجرایی استان و از بدو انتقال تاکنون قریب به یکهزار میلیارد ریال برایش هزینه شد و در مقابل سودی عاید فوتبال این شهر نشد.
در واقع همدان که روزگاری از سوی «الکس سوسی» دبیر وقت کنفدراسیون فوتبال آسیا به شهر فوتبال ایران نامیده شد، به خاطر سقوط های پی در پی و تاریخی پاس از دیدگاه بزرگان فوتبال ایران به ویژه پیشکسوتان قدیمی پاس منفور ماند.
حالا مسئولان اجرایی همدان درصدد احیای دوباره تیمی هستند که در بدترین شرایط ممکن راهی لیگ دسته سه فوتبال کشور شد.
حتی بدبین ترین مخاطب تیم پاس هم این تصور را نداشت که پاس روزگاری روانه لیگ دسته سه کشور شود اما آن چرا که هرگز در اذهان عمومی به باور نمی رسید، این بار به عمل درآمد و پاس به آماتوری ترین سطح فوتبال ایران سقوط کرد.

** یک سرمایه دار منجی بازگشت پاس
سقوط به لیگ دسته سه فوتبال کشور هر چند تراژدی تلخ را برای فوتبالدوستان همدانی رقم زد و به گمان آنها پاس برای همیشه خاموش شد اما در این بین یک سرمایه دار جوان همدانی منجی احیای دوباره آن شد.
عظیمی سرمایه دار و تاجر اقتصادی هر چند هیچ سابقه و تخصصی در حوزه ورزش به ویژه فوتبال ندارد اما تجربه مدیریتی او در حوزه های سرمایه گذاری و تجاری باعث شده تا در زمره جوانان موفق اقتصادی در همدان مطرح باشد.
به عقیده وی، در عرصه مدیریتی ورزش به ویژه باشگاه داری فوتبال نیازی به اینکه صرفا فوتبالی بود، نیست؛ چرا که مهمترین اصل مدیریت است.
وی افزود: در واقع وقتی در این حوزه قبل از اینکه در مسایل فنی تبحر داشته باشیم باید به لحاظ مدیریتی بتوانیم به اداره امور بپردازیم.
عظیمی بیان کرد: به هر حال همه ایرانیان فوتبالدوست هستند و کم و بیش به مسایل فنی فوتبال نیز واقف بوده و در حدی که بخواهند بیشتر پی به مسایل آن ببرند از مشاوران زبده نیز بهره مند می شوند.
وی خاطرنشان کرد: فوتبال امروزی نیاز به مدیریت در امور مالی و رفتاری دارد و تجربه نشان داده که ضعف در مدیریت ها سبب شده تا پاس نتواند در گذشته به آنچه که انتظار می رفت، برسد.
عظیمی افزود: خرید امتیاز تیم دسته دومی تنها به این خاطر بود که از انحلال این تیم به نوعی جلوگیری کنم چرا که معتقدم احیا و تداوم حیات پاس به فوتبال همدان اعتبار می بخشد و اگر پاس نباشد، انگیزه ای برای رشد و اعتلای فوتبال استان وجود نخواهد داشت.
وی یادآور شد: تنها هدفم کمک به بازگشت پاس به روزهای اوج خود است و در این بین نیاز به حمایت همه جانبه از سوی مسئولان، هواداران و رسانه ها داریم.
عظیمی افزود: به عنوان یک فرد فوتبالدوست توان این را داشتم که زمینه حضور دوباره پاس را دست کم در لیگ دسته 2 فراهم کنم و از این پس امیدوارم اعتمادی که برای دعوت از دوستان جهت کمک به تیم دارم، سرانجامی خوش را نصیب پاس کند.
وی بیان کرد: هیچ چشم داشتی نسبت به پاس نداشته و ندارم و هدفم ایجاد فرصت دوباره برای احیای تیمی است که هرگز شایسته این وضعیت نیست و باید به اعتلای آن کمک شود.
مدیرعامل باشگاه پاس همدان خاطرنشان کرد: باید از گذشته درس بگیریم و با استفاده از تجربه تمامی دلسوزان فوتبالی بتوانیم آینده درخشان را برای این تیم رقم بزنیم.
وی افزود: هدفم صعود پاس به لیگ دسته یک فوتبال کشور است و حمایت همه جانبه از تیم خواهم داشت و امیدوارم سال خوش را در لیگ 2 تجربه کنیم.

** بارقه های امید برای صعود
تولد دوباره پاس در لیگ دسته دوم فوتبال کشور بارقه های امید را در دل هواداران این تیم برای روند روبه رشد و رسیدن به لیگ های بالاتر زنده کرد.
شاید تا همین هفته های قبل بسیاری از فوتبالدوستان نا امید از حضور دوباره پاس در لیگ دسته 2 کشور، به ناچار دلخوش حضور تیم شهرشان در لیگ دسته سه بودند اما سرمایه گذار جوان همدانی با خرید امتیاز تیم پرسپولیس مشهد، امید را در دل های آنان زنده کرد.
حالا پاس برای صعود نیاز به تدبیر، اتحاد و همدلی همگان دارد و امیدواریم برای اولین بار شاهد وفاق فوتبالدوستان و تلاش همه جانبه دلسوزان واقعی پاس در کمک به مدیرعامل جوان پاس در رسیدن به یک صعود تاریخی باشیم.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.