سید مصطفی هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه بارندگی های دوره پاییزه و زمستانه خوب نبود، پیش بینی می شد که 81 روستای استان که منابع تامین آب آنها، چاه های کم عمق هستند با تنش برخورد کنند.
وی با بیان اینکه بارش های بهاری نگرانی ها را کاهش داد، افزود: اما با این وجود آمادگی لازم برای آبرسانی به روستاها با تانکر در صورت مواجه با بحران وجود دارد و برنامه هایی نیز پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: بحرن آب زمانی ایجاد می شود که میزان تولید آب از میزان مصرف آب کمتر شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته 25 روستای همدان از طریق تانکر سیار آبرسانی شد، افزود: در این استان 58 مجتمع آبرسانی وجود دارد و به مردم این خطه خدمات رسانی می کند.
هاشمی اظهار داشت: کیفی سازی کنتورها به منظور توزیع آب با دبی و فشار مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به این منظور برای بهینه سازی فرآیند تولید، توزیع و مصرف آب بین مشترکان کنتورهای خراب تعویض و نوسازی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان تاکید کرد: این اقدام در راستای جلوگیری از هدررفت آب تولیدی و کنترل مصرف مشترکان صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: استانداردسازی علاوه بر اینکه از هدر رفت بیش از اندازه آب و اثرات منفی آن بر تاسیسات آب رسانی جلوگیری می‌کند، شرایط لازم برای کنترل مصرف و خدمات رسانی شایسته ‌تر به مشترکان آب آشامیدنی روستایی را نیز فراهم می‌کند.
هاشمی با بیان اینکه نسبت جمعیت روستایی به شهری در کشور 29 و این میزان در همدان 41 درصد است، گفت: شاخص بهره ‌مندی از آب روستایی در استان همدان به 73 درصد رسیده است.
سطح بهره مندی روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان از آب آشامیدنی 72.86 درصد است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.