به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهارکرد: عملیات اجرایی تکمیل خطوط انتقال، شبکه های اصلی و فرعی و انشعابات خانگی فاضلاب در مناطق شهری فاز یک، گمرک، 250 دستگاه، کوی صدوقی و شهرک مقداد شهر بندر امام خمینی (ره) با اعتبار ٣٠٠ میلیارد ریال آغاز شد.
صادق حقیقی پور هدف از اجرای این طرح را ارتقای شاخص خدمات رسانی شهری در بخش دفع بهداشتی و انتقال فاضلاب عنوان کرد و افزود: این طرح 46 کیلومتری، پس از بهره برداری، قابلیت واگذاری به سه هزار و 300 فقره انشعاب خانگی با جمعیت 14 هزار نفر را دارد.
وی همچنین بیان کرد: با اجرای عملیات اجرایی احداث تلمبه خانه های فاضلاب شماره 23 و 24 و خطوط ورودی و خروجی آنها در شهر بندر امام خمینی (ره)،هزینه بهره برداری کاهش می یابد.
وی گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال و در مدت زمان 10 ماه اجرایی می شود.
رییس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت:اجرای سیستم نوین دفع فاضلاب در شهر بندرامام خمینی(ره) موجب ارتقای شاخص بهداشتی و پایداری درخدمات رسانی به مردم می شود.
وی درباره پروژه ایستگاه پمپاژ بندر امام خمینی(ره) نیز افزود: به دلیل مسطح بودن این شهر، استفاده از ایستگاه پمپاژ ضروری و اجرای آن بسیاری از مشکلات را در این زمینه رفع می کند.
حقیقی پور با اشاره به ضرورت تصفیه فاضلاب به دلیل ساحلی بودن بندر امام، گفت: بحث فاضلاب شهر بندر امام و تصفیه آن بسیار حایز اهمیت بوده و ساحلی بودن این شهر، ضرورت ساماندهی فاضلاب را دو چندان می کند.
وی ادامه داد: با اجرای این پروژه، تنها ١٧ کیلومتر از شبکه فاضلاب بندر امام خمینی(ره) باقی می ماند که عملیات اجرایی آن همچنان تا زمان اتمام ادامه می یابد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پیشرفت ٥٠ درصدی تصفیه خانه فاضلاب این شهر خاطر نشان کرد: شهر بندر امام در سال آینده یکی از شهر های نمونه استان در بحث جمع آوری فاضلاب خواهد بود.
وی همچنین به آغاز عملیات اجرای خطوط جمع کننده و انشعابات فاضلاب خانگی شهر ماهشهر اشاره کرد و گفت: اجرای 67 کیلومتر خطوط جمع کننده فاضلاب و انشعاب خانگی در بخش مرکزی بندر ماهشهر ، با اعتبار 208 میلیارد ریال از دیگر طرح های کلنگ زنی شده امروز آبفا بود.
9858/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.