عباس صوفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون دیدار با سفیر اتریش اظهار داشت: در دیدار اخیر با اشتفان شولدز سفیر اتریش در تهران نیز پیرامون سرمایه گذاری در بخش های مختلف همدان صحبت شد که استقبال نماینده دولت اتریش را شاهد بودیم.
وی بیان کرد: کشور اتریش با ظرفیت های بالقوه ای که دارد می تواند در حوزه‌های انرژی‌های سبز، امنیت آب، توسعه روابط دانشگاهی، توسعه ماشین آلات خدمات شهری، آتش نشانی و پسماند در همدان سرمایه گذاری کند.
وی اضافه کرد: همچنین توسعه گردشگری و برگزاری جشنواره های فرهنگی نیز جزو برنامه های مشترک همدان و اتریش است که مورد استقبال سفیر اتریش قرار گرفت.
صوفی افزود: همدان از ظرفیت‌های بی بدیل اجتماعی، کشاورزی، فرهنگی، تاریخی، هنری، صنعتی و دانشگاهی برخوردار است و می توانیم با همکاری و تعامل با کشورهای مهم اروپایی پیشرفت های قابل توجهی داشته باشیم.
شهردار همدان در ادامه گفت: تاکنون با سفیران کشورهای چک و سوییس دیدار داشته ایم و نتایج خوبی جهت همکاری حاصل شده است.
وی یادآور شد: سفیر اتریش قرار است به زودی همراه با هیات عالی رتبه متشکل از سرمایه‌گذاران، فعالان اتاق بازرگانی، فعالان حوزه گردشگری، گروه علمی، فنی و دانشگاهی به همدان سفر کند و فرصت طلایی برای ما شکل خواهد گرفت.
وی افزود: با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018، افزایش همکاری در راستای توسعه زیرساخت های مدیریت شهر و نیز رونق گردشگری را در دستور کار داریم.
شهردار همدان با تاکید بر تلاش شورا و شهرداری همدان در معرفی هرچه بهتر این شهر باتوجه به میزبانی رویداد 'همدان 2018' گفت: هدف مجموعه مدیریتی شهر برقراری رابطه اقتصادی و گردشگری با کشورهای مطرح جهان و جذب سرمایه گذار است.
همدان در سال میلادی جاری به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و میزبان 2 رویداد فراملی در حوزه گردشگری است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.