به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری روز دوشنبه در آیین گرامیداشت رحلت امام راحل در مسجد جامعه ملایر با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)اظهار داشت: کتب تالیفی ایشان به ویژه کتاب 40 حدیث منبعی بزرگ برای ما در همه ابعاد زندگی است.
وی با تسلیت ایام شهادت امیرمومنان علی(ع) و شب های قدر افزود: امام راحل در دریای پر تلاطم همواره با آرامش حرکت کرد و در برابر تمامی خود خواهی ها و زیاده خواهی های زورگویان ایستاد.
امام جمعه ملایر بیان کرد: امام راحل هم سیاست و هم دیانت داشت و به واسطه آن تمامی مشکلات را کوچک می‌دید و با همه گرفتاری ها و مشکلاتی که در مسیر پیروزی انقلاب به وجود آمد، آرامش خاصی داشت.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه رفتار، گفتار و نگاه امام راحل احسن است، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی در راه پیروزی انقلاب همواره غرب را نادیده می گرفت، چراکه خدا را بزرگ می دید و این مکتب امام راحل بود.
وی ادامه داد: طبق فرموده امام(ره) تنها راه سلامت و صلح جهانی انقراض استکبار جهانی است و به همه مسلمانان آموخت که هرگز در برابر ظالمان، زورگویان و جهان خواران تسلیم نشویم.
امام جمعه ملایر تنها راه عظمت اسلام را ایستادگی در برابر زورگویان دانست و بیان کرد: سلاله نظام اسلامی، نظام امام خمینی(ره) و امتیاز حقیقی ایشان معامله نکردن و کنار نیامدن با سران کفر است و اگر کسی این شالوده امام راحل را نادیده بگیرد، بزرگترین خیانت را به انقلاب و نظام امام خمینی(ره) کرده است.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه سند ایستادگی امام راحل از سال 42 آغاز شد، گفت: امام راحل از همان سال 42 طاغوت، استکبار و اسرائیل را به عنوان سه مثلث شوم شناخت و در مقابل آنها ایستاد.
وی با اشاره به اینکه امام راحل همواره آمریکا را شیطان بزرگ خطاب می کرد، اظهار داشت: امروز مسلمانان در دنیا حاکمیت و قدرت دارند و این اقتدار به این دلیل است که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
امام جمعه ملایر اضافه کرد: اگر امروز ندای اسلام خواهی در جهان طنین انداز می شود، شب قدر برای ما باقی مانده و لقمه نانی به دست مسلمانان می رسد، همه به برکت انقلاب امام خمینی(ره) است.
حجت الاسلام برقرای با بیان اینکه مسئولان نظام شاگرد امام خمینی(ره) هستند، افزود: مسئولان باید این شاگردی را در خودشان حفظ کنند و در این مسیر استوار باشند، در غیر اینصورت مسئولیت را کنار بگذارند.
وی تاکید کرد: کسانی که در نظام اسلامی مسئولیت دارند، باید طهارت فکری، سیاسی و اقتصادی داشته باشند و کسانی که اینگونه هستند باید بر این انقلاب حاکمیت کنند.
امام جمعه ملایر خطاب به عده ای که در مقابل سوزاندن پرچم آمریکا ایستادگی کردند، گفت: طبق فرموده امام راحل حتی اگر در سراسر آمریکا و مساجد آنها صدای توحید طنین انداز شود، شعار مرگ بر آمریکا را رها نکنید.
حجت الاسلام برقراری ادامه داد: هر کسی این تفکر امام راحل را جابجا کند، اولین خیانتش به شهدای 15 خرداد است.
وی اظهار داشت: همه در نظام اسلامی باید با سیاست امام(ره) پیش بروند، چرا که سیاست امام راحل قابل تغییر نیست و امیدواریم این سیاست هر چه سریعتر به دست خلف صالح امام(ره) در آینده نه چندان دور جهانی شود.
به گزارش ایرنا، 14 خردادماه سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که در سال 1368 به ملکوت اعلی پیوستند.
همزمان با سراسر کشور آیین گرامیداشت رحلت امام راحل در نقاط مختلف شهرستان ملایر برگزار شد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.