یداله روحانی منش روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این زن که پیشتر مدیرعامل موسسه احسان الزهرا(س) بود 130 میلیارد ریال بدهکار است.
وی با بیان اینکه عده ای تحت عنوان خیر از آمادگی برای آزاد کردن این زندانی خبر دادند، گفت: دادستان همدان اعلام کرده است که این پرونده حتی در صورت تامین و پرداخت 50 میلیارد ریال از بدهی، حل و فصل می شود.
مدیرعامل ستاد دیه همدان ادامه داد: وقتی از این افراد که درصدد آزادی این زندانی بودند مساعدت گرفته شد، آنها پشت سرشان را هم نگاه نکردند.
روحانی تاکید کرد: این قبیل پرونده ها در اولویت ستاد دیه نیستند بلکه تلاش این ستاد معطوف آزادی افراد بیمار، نوجوانان، سالمندان و افرادی است که سال ها در امر خیر مشارکت داشته و هم اینک در زندان به سر می برد.
او مثال زد: یک از زندانیان این استان خیری است که سالها در امر کمک به ازدواج جوانان و مشارکت در ساخت مسجد و کارهای خیرخواهانه همکاری داشت که با شکایت بانک راهی زندان شد.
مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: ثمره تلاش ستاد دیه این استان در سال گذشته فراهم کردن زمینه آزادی 276 زندانی جرائم غیرعمد است.
روحانی منش میزان بدهی زندانیان مالی جرایم غیر عمد را 242 میلیارد و 440 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این تعداد بدهی متعلق به 196 تن از زندانیان مالی، 42 زندانی مهریه، 31 زندانی دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کار و هفت زندانی نفقه بود.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: 9 تن از زندانیان آزاد شده در سال گذشته زن و 267 تن از آنها مرد بودند.
روحانی منش بیان کرد: 90 میلیارد و 422 میلیون ریال از بدهی زندانیان جرائم غیرعمد با دعوت از 600 تن از شاکیان پرونده بخشیده شد.
وی با بیان اینکه 22 میلیارد و 903 میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شرکت های بیمه گر تامین و به شاکیان پرونده پرداخت شد، ادامه داد: 19 میلیارد و 152 میلیون ریال از مطالبات شاکیان پرونده از محل صندوق تامین خسارت های بدنی پرداخت شده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان میزان نقدینگی و آورده محکومان را هشت میلیارد و 615 میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: 31 میلیارد و 942 میلیون ریال تسهیلات نیز توسط چهار بانک ملت، رفاه، تجارت و صادرات به زندانیان پرداخت شد.
وی افزود: 45 میلیارد و 332 میلیون ریال از بدهی زندانیان اعسار قسط بندی شد و میزان کمک پرداختی برای پرونده های مالی و دیه 24 میلیارد و 71 میلیون ریال بود.
روحانی منش اضافه کرد: طبق تفاهم های صورت گرفته بین ستاد دیه و صندوق تامین خسارت های بدنی، بدهی زندانیان ناشی از سوانح رانندگی به طور کامل پرداخت و تمامی آنها تا پایان سال گذشته آزاد شدند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 293 تن در زندان های همدان تحمل حبس می کنند، افزود: با کمک خیران و مساعدت ستاد دیه در ماه مبارک رمضان روزانه حداقل یک زندانی آزاد شده است.
روحانی منش یادآوری کرد: نذر یک زوج آزاد کردن زندانی در صورت به سرانجام مطلوب رسیدن پرونده قضایی ملک تصرف شده توسط مستاجر بود که آنها با پرداخت 150 میلیون ریال 2 زندانی را آزاد کردند.
وی اضافه کرد: همچنین فردی که به علت بدهی چهار میلیارد ریالی، پنج سال در زندان به سر می برد با پرداخت یک میلیارد و 300 میلیون ریال به شاکیان در ماه رمضان آزاد شد.
روحانی منش تاکید کرد: ستاد دیه یک نهاد مردمی است و اعتبار دولتی ندارد بنابراین از مسئولان درخواست می شود با کمک به این ستاد در آزادی زندانیان سهیم شوند.
به گزارش ایرنا در 45 روز نخست امسال 30 تن از زندانیان جرائم غیرعمد استان همدان که حدود 20 میلیارد بدهی داشتند با گذشت شاکی و پرداخت 10 میلیارد ریال آزاد شدند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.