محمدمهدی ملکیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دارندگان کارت های عابر بانک در بیشتر مواقع خریدهای خود را غیرنقدی و با استفاده از کارت های بانکی انجام می دهند.
وی اضافه کرد: بیشتر افراد از روی سادگی یا اطمینان، رمز بانکی را در اختیار فروشنده قرار می دهند و این اقدام آنها احتمال سوء استفاده های احتمالی را افزایش می دهد.
ملکیان ادامه داد: هنگام خریدهای اینترنتی نیز فرد تمامی اطلاعات بانکی از جمله رمز دوم را در سایت وارد می کند که در صورت جعلی بودن صفحه، سارقان اقدام به تخلیه حساب ها می کنند.
وی اضافه کرد: تغییر مکرر رمز نیز در بیشتر مواقع مورد اقبال افراد قرار نمی گیرد و دارندگان کارت های بانکی در مواردی سال ها یک رمز ساده را برای خود برمی گزیدند.
مدیر روابط عمومی بانک ملی همدان بیان کرد: برای رفع این مشکل نرم افزاری طراحی شده است تا بتوان رمزهای یک بار مصرف برای کارت بانکی تعریف کرد.
ملکیان توضیح داد: با نصب این نرم افزار روی گوشی هوشمند، می توان رمز اول و دوم یک ار مصرف که به مدت 60 ثانیه اعتبار دارد را دریافت کرد و در اختیار فروشنده کالا گذاشت.
وی بیان کرد: در این روش رمز سابق همچنان باقی است و رمزی که از طریق این نرم افزار دریافت می شود موقتی بوده و تنها برای جلوگیری از سرقت های بانکی به کار می رود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.