به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر افتخاری شامگاه دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برابر اظهارات شاکی، وی یک نرم افزار ناشناس را بر روی گوشی خود نصب کرده که پس از گذشت مدتی استفاده از آن، به صورت غیر مجاز طی چهار مرحله 160 میلیون ریال از حساب وی برداشت می شود.
این مسئول انتظامی تصریح کرد: در بررسی نرم افزار ناشناس مشخص شد این نرم افزار برای پرداخت حق عضویت در آن، فرد قربانی را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و اطلاعات بانکی را از جمله شماره 16 رقمی، رمز دوم و سایر اطلاعات به سرقت می برد.
سرهنگ افتخاری بیان داشت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، درگاه بانکی جعلی و متهم به هویت م-الف شناسایی شد که با هماهنگی مقام قضایی متهم در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه مدارک جرم به پلیس فتا منتقل گردید.
وی ادامه داد: در بازجویی به عمل آمده از متهم، وی به بزه انتسابی اعتراف و بیان داشت با طراحی نام های کاربری مختلف در پیام رسان‌های تلفنی و اسم مستعار دخترانه، قربانیان را ترغیب کرده که نرم افزار موبایلی را بر روی گوشی هوشمند خود نصب نمایند.
رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: طبق اعتراف متهم، وی با استفاده از روش مذکور اطلاعات بانکی تعداد 60 نفر از قربانیان را به دست آورده بود.
سرهنگ افتخاری تاکید کرد: هنگام خرید اینترنتی، باید توجه داشت که آدرس سایت بدون تغییر و با پروتکل Https شروع شود وهمچنین در هر باز تازه‌ سازی (Refresh) کردن درگاه بانکی باید صفحه کلید امن و کد امنیتی تغییردهند.
این مسئول انتظامی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir قسمت فوریت های سایبری بخش گزارش مردمی اطلاع رسانی نمایند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.