فیشینگ یک تکنیک مهندسی اجتماعی است که به‌ وسیله یک هکر یا حمله‌کننده برای دزدیدن اطلاعات حساس مانند نام کاربری، رمز عبور و رمز کارت‌های اعتباری استفاده می‌شود.
به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ جعفر کردلو افزود: این 2 کلاهبردار حرفه ای در طی عمل مجرمانه خود، بیش از 2 میلیارد ریال از حساب افراد مختلف برداشت کرده بودند.
وی اظهار کرد: در پی شکایت های متعدد مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و ماموران با تحقیقات فنی پلیسی دریافتند که افرادی با طراحی صفحه ای در فضای مجازی و هدایت قربانیان جهت فعال سازی نرم افزار، آنها را به صفحه درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و در نهایت اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی می کردند.
کردلو افزود: متهمان دستگیر شده که 18 و 20 ساله هستند در چندین استان به این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده بودند که با ردزنی های پلیس فتا زنجان، شناسایی شده و با هماهنگی مقام قضایی، دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه از این 2 متهم که به کلاهبرداری میلیاردی از چندین نفر اعتراف کردند، انواع لوازم دیجیتال و کارت بانکی کشف شد اظهار کرد: برخی سودجویان سایبری نماد اعتماد الکترونیک را جعل کرده و سپس به سرقت بانکی قربانیان اقدام می کنند.
کردلو با تاکید براینکه به هویت افراد در فضای مجازی نباید اعتماد کرد افزود: باید همواره به یاد داشت که در فرم های ورود اطلاعات، تمامی سایتهای مهم از پروتکل https استفاده می کنند و از کاربران تقاضا می شود با دیدن هرگونه موارد مشکوکی به پلیس فتا گزارش دهند.
وی از شهروندان خواست در فضای مجازی فریب افراد شیاد را نخورده و به سایت های غیرقانونی و غیرمجاز اطمینان نکنند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.