به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احد آزادیخواه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمک های اهالی روستاها و خیران را نیز در این زمینه داشته ایم، افزود: بزودی اعتبارات جمع آوری شده بین طرح های هشت روستای شهرستان توزیع می شود.
وی بیان کرد: افزون بر این 140 میلیارد ریال غیر از بودجه شهرستان ملایر در سال جاری از طریق کمیسیون تلفیق جذب شد که برای بهسازی روستاها، چهار بانده شدن مسیر آورزمان، ملایر و نهاوند، طرح آبرسانی از سد کلان، دانشگاه ملایر و سایر حوزه های عمرانی اختصاص می یابد.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: امسال شاهد بهره برداری انتقال آب شرب سد کلان به شهر ملایر هستیم و طبق قول وزیر بهداشت و درمان، عملیات اجرایی مرکز آنژیوگرافی ملایر نیز امسال آغاز می شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم بیان کرد: امسال قرار است روحانیان در ماه مبارک رمضان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت کنند.

**اعزام یکهزار و 700 روحانی به نقاط مختلف استان در ماه رمضان
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان نیز با بیان اینکه یکهزار و 700 مبلغ و مبلغه همزمان با ماه رمضان به نقاط مختلف استان اعزام می شوند، گفت: این تعداد روحانی به 2 هزار و 200 نقطه همدان اعزام می شوند.
حجت الاسلام علی دشتکی بیان کرد: 90 عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان در سراسر استان اجرا می شود.
وی با اشاره به شعار امسال این سازمان با عنوان 'اقدام جهادی و انقلابی' افزود: برنامه‌های این سازمان با چهار اولویت توجه به پوشش تبلیغی مناطق محروم، شبکه سازی محلات برای حضور مردم در برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی، تشکل سازی فعالیت های مردمی، تخصصی سازی تشکل‌های مردمی و تحقق شعار امسال برنامه ریزی شده است.
حجت الاسلام دشتکی برگزاری گفتمان‌های دینی با محوریت مراکز جمعیتی و مساجد، برگزاری مراسم شب های قدر، غبارروبی مساجد، برگزاری 60 محفل قرآنی، حدود 200 محفل جمع خوانی و جزء خوانی را از دیگر برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان برشمرد.
وی گفت: تاکنون برنامه‌ها و کلاس‌ های توجیهی برای مبلغان، ائمه جمعه و جماعات، گروه‌های مرجع و جامعه قرآنی و مذهبی برگزار شده است و مبلغان در راستای ترویج استفاده از کالای ایرانی و تبدیل این فرهنگ به گفتمان عمومی در این مناسبت ها توجیه شده اند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان همچنین به فعالیت 285 موسسه و مرکز قرآنی در سطح استان اشاره و بیان کرد: این مراکز متولی برگزاری برنامه‌های ماه رمضان هستند که جلسه های قرآنی و تفسیر قرآن در یکصد نقطه استان از جمله برنامه‌های آنهاست.
حجت الاسلام دشتکی تقویت سلامت اجتماعی برای مقابله با آسیب های این حوزه را یکی از اولویت های مهم سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: در این راستا اجرای این طرح را از سال گذشته در 10 نقطه استان آغاز کردیم و به صورت شبکه سازی مردمی این طرح در دست اجراست.
وی خواستار کمک و همراهی اهالی رسانه برای اطلاع رسانی مردم از طرح سلامت اجتماعی و رفع نقاط ضعف آن شد و افزود: امیدواریم در امر تبلیغ با همکاری و مشارکت بیشتر مردم، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان باشیم.

**اجرای طرح سلامت اجتماعی در پنج نقطه ملایر
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز با اشاره به اجرای طرح سلامت اجتماعی در پنج نقطه ملایر بیان کرد: این طرح ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در پنج نقطه شامل مسجد نبی اکرم(ص)، مسجد قمر بنی هاشم(ع) در محله سر جوب، مسجد قمر بنی هاشم(ع) در محله نفت سیاه، مسجد محله امامزاده عبدالله(ع) و مسجد محله جعفر آباد در حال برگزاری است.
حجت الاسلام حسین گروسی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان 270 مبلغ به مناطق مختلف این شهرستان اعزام می شوند.
وی برگزاری محافل انس با قرآن، جلسه ها و برنامه ‌های قرآنی را از جمله برنامه‌های این اداره در ماه رمضان برشمرد و افزود: سال گذشته 96 گفتمان دینی در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها و بیش از 120 جلسه جزخوانی در ملایر برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 150 روحانی در نقاط مختلف استان همدان مستقر هستند و در ماه مبارک رمضان یک هزار و 700 مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف این استان اعزام می شوند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.