به گزارش ایرنا، علی دارابی دوشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران در همدان بیان کرد: صنعت و هنر پویانمایی نقش مهمی در عرصه های مختلف از جمله توسعه صنعت و رونق اشتغال دارد.
وی اضافه کرد: می توان داشته ها و ارزش های یک جامعه را از زبان فرهنگ و هنر به ویژه پویانمایی به مخاطبان خود شامل نسل کودک، نوجوان، جوان و خردسال منتقل کرد.
وی ادامه داد: برای ایفای نقش در عرصه تعامل و ارتباط با جهان، صیانت از کانون خانواده و کودکان و صادر کردن ارزش های والای انقلاب می توان از ظرفیت هنر پویانمایی بهره گرفت.
معاون سازمان صدا و سیما تصریح کرد: دشمنان ارزش های مجعول خود را می خواهند با تجاوز و لشکرکشی در کشورهای اسلامی دنبال کنند بنابراین برای تقابل با این حرکت ها، سرمایه گذاری بالایی صورت می گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره با حمایت های بخش خصوصی و دولتی زمینه ای برای نهضت پویانمایی در کشور شود و همه در این انقلاب بزرگ شرکت کنند.
وی اعلام کرد: در دومین جشنواره پویانمایی، مساله فیلم های سینمایی پویانمایی و بخش عروسکی به صورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد.
معاون امور استان های سازمان صدا و سیما یادآوری کرد: نخستین جشنواره پویانمایی تلویزیونی از زمستان سال 95 با دستور رئیس سازمان شروع به کار کرد.
دارابی اضافه کرد: 16 تن از مدیران و استادان مشهور در حوزه پویانمایی، اعضای عالی این جشنواره را تشکیل دادند و علاوه بر فراخوان عمومی جشنواره توسط دبیرخانه؛ از 35 نهاد که در امر پویانمایی به صورت و مستقیم دخیل بودند برای همکاری دعوت به عمل آمد.
وی گفت: یک هزار و 11 اثر به دبیر خانه این جشنواره رسید که 70 درصد مربوط به بخش غیردولتی، خصوصی و نهادهای مردمی بود.
معاون امور استان های سازمان صدا و سیما اظهار کرد: هیات بررسی آثار، متشکل از 52 تن از اساتید در 9 گروه داوری به مدت 2 ماه امر داوری آثار ارسال شده را بر عهده داشتند.
دارابی ادامه داد: 67 مورد از آثار برگزیده شایسته دریافت جوایز، تندیس، دیپلم افتخار شدند که در سه مرحله این جوایز تقدیم آنها شد.
وی گفت: این جشنواره دارای 16 بخش شامل 5 بخش اصلی، 10 بخش فرعی و یک بخش ویژه بود که در بخش ویژه فیلم نامه مد نظر قرار گرفت.
معاون امور استان های سازمان صدا و سیما افزود: 15 پنل و کارگاه های آموزشی با حضور استادان برگزار شد و هفته فرهنگ و هنری استان همدان نیز در سالن ها، میادین و معابر عمومی برگزار شد.
دارابی، شناسایی ظرفیت ها، تشویق برنامه سازان و ارتقاء انگیزه آنان برای تولید، انتقال دانش و تجربه به یکدیگر و رونق بخشی به صنعت پویانمایی را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.
وی اظهار کرد: تولیدات پاک، اخلاق گرا، آموزنده، دینی و فرهنگی در سپهر نظام تولید و رسانه ملی قرار دارد چراکه این ظرفیت مهم برای صیانت از فرهنگ و حمایت از کالای ایرانی است.
نخستین جشنواره پویانمایی تلویزیونی ایران از روز 15 اردیبهشت به مدت سه روز در همدان برگزار شد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.